«لبخند ماندگار» در مشهد رونمایی شد

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: پس از نصب المان‌های هوشمندی با عنوان «پایگاه تندرستی» و «پایگاه دانش» در دو ایستگاه قطار شهری فلسطین و طالقانی مشهد که هم‌اکنون نیز فعال بوده و مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است، المان سوم با عنوان «لبخند ماندگار» نیز رونمایی شد.

محمد جواد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز فصل پاییز ایستگاه قطار شهری شریعتی یکی دیگر از المان‌های هوشمند شهروندی مشهد را در خود جای داد که می‌تواند با شهروندان ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه المان «لبخند ماندگار» در ازای قرار گرفتن شهروند در مقابل دستگاه و لبخند زدن فرد، یک بلیت مترو به او جایزه می‌دهد تا ضمن تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، در افزایش نشاط اجتماعی نیز مؤثر واقع شود، افزود: در طراحی و ساخت این المان هوشمند، از فناوری‌های تشخیص چهره و واقعیت افزوده استفاده شده و عملکرد آن به گونه‌ای است تا فرد بهتر بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری اجرای پروژه‌ای موسوم به المان‌های هوشمند را از سال گذشته آغاز کرده که المان پایگاه هوشمند تندرستی، نمونه‌ای از اجرای این پروژه بود که سال گذشته در ایستگاه فلسطین قطار شهری مشهد نصب شد و مردم در مقابل این دستگاه با اجرای حرکات ورزشی می‌توانستند یک عدد بلیت قطار شهری دریافت کنند.

وی با اشاره به المان هوشمند پایگاه دانش، افزود: این المان نیز سوالاتی را در مورد هوشمندسازی شهر مطرح می‌کند و ما از این طریق به دنبال این هستیم که اطلاعات مردم در خصوص خدمات شهری که در سطح شهر وجود دارد را مورد سنجش قرار دهیم که البته موضوع سوالاتی که این المان مطرح می‌کند به صورت دوره‌ای می‌تواند تغییر کند.

رجائیان خاطرنشان کرد: برنامه شهرداری این است که تعداد این المان‌ها را افزایش دهد و نصب چند مورد المان مختلف دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی استقرار خواهد یافت و به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 447247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.