استقبال مردم محلی اورامانات از نماینده ایکوموس

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: در فرآیند ارزیابی نماینده ایکوموس از منظر فرهنگی اورامانات / هورامان توافق‌های سازنده‌ای میان وزارت میراث‌فرهنگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تدوین دستورالعمل مشترک میان این دو نهاد برای سامان‌دهی، مرمت و توسعه پایدار این منظر فرهنگی انجام شد

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، محمدحسن طالبیان گفت: جلسه تخصصی مشترک و امیدوارکننده‌ای با حضور ارزیاب اعزامی از سوی کمیته میراث جهانی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد و راهبردها و راهکارهای عملیاتی برای سامان‌دهی و مرمت و حفاظت پایدار منظر فرهنگی اورامانات / هورمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او افزود: ارزیاب کمیته میراث جهانی از روستاهای تاریخی و منظر فرهنگی اورامانات / هورامان به‌دقت بازدید میدانی کرده است و به این موضوع با استقبال اهالی و مسئولان محلی این مناطق روبه‌رو شده است.

طالبیان تصریح کرد: این استقبال از هیئت اعزامی کمیته میراث جهانی بسیار ارزشمند بوده و مورد نظر ارزیاب قرار گرفته است. هم‌اکنون جلسات کارشناسی با حضور ارزیاب کمیته میراث جهانی در محل پایگاه منظر فرهنگی اورامانات / هورامان ادامه دارد.

نماینده ایکوموس و یونسکو شامگاه روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ برای ارزیابی میدانی اورامانات / هورامان به تهران سفر کرد و از شامگاه سه‌شنبه اول مهر ۹۹ برای بررسی این پرونده ثبت جهانی در منطقه اورامانات / هورامان حاضر شد. ارزیابی منظر فرهنگی اورامانات / هورامان توسط نماینده ایکوموس جهانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 447240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.