آتش‌نشانان اسالم به ۱۷۳ مأموریت اعزام شدند

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم گفت: آتش‌نشانان این واحد از هفت مهرماه سال گذشته تا هفت مهرماه امسال به ۱۳۳ مورد عملیات اطفای حریق و ۴۰ امداد و نجات اعزام شدند.

شهرام جمالی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم طی مدت یکسال گذشته، به ۱۷۳ مورد عملیات اعزام شدند که از این تعداد عملیات ۱۳۳ مورد آتش سوزی و ۴۰ مورد امداد و نجات بوده است.

وی افزود: آتش نشانان اسالم در این تعداد عملیات به ۸۱ مورد اطفای حریق جنگل، مرتع و علفزارهای حاشیه خیابان، ۱۴ مورد آتش سوزی واحد تجاری و ۱۲ مورد منزل مسکونی و هفت مورد حریق خودرو اعزام شدند.

به گفته رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم ۱۳ مورد از حریق‌ها ناشی از اتصال برق و نقص فنی در لوازم و تجهیزات، سه مورد ناشی از بی احتیاطی و خرابی ترموکوپل وسط گاز و سه مورد آتش سوزی نیز عمدی بوده است.

جمالی‌پور یادآور شد: ۳۳ مورد از آتش سوزی‌های شهر اسالم از هشت صبح تا ۱۶ بعدازظهر، تعداد ۶۹ مورد نیز ۱۶ تا ۲۴ شب و تعداد ۲۲ مورد از ساعت ۲۴ شب تا هشت صبح رخ داده است.

وی تصریح کرد: در جریان وقوع حوادث آتش سوزی، در مجموع یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان به منازل، واحدهای تجاری و جنگل خسارت وارد شده و ۱۷ مورد از حریق واحدهای تجاری و مسکونی توسط کارشناسان تأیید و برای دریافت خسارت به بیمه معرفی شده اند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم عنوان کرد: آتش نشانان در این مدت به تعداد ۴۰ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۲۵ مورد زنده گیری و جمع آوری حیوانات موزی از منازل و اماکن عمومی و ۱۵ مورد خارج کردن احشام از چاه آب و فاضلاب به شهروندان خدمات ارائه کرده‌اند.

جمالی پور گفت: در یکسال گذشته، ۴۰ مورد آبرسانی جهت حل مشکل بخش اسالم در زمان کمبود آب شرب، ۱۷ مورد برای اجرای مراسم مذهبی و اعیاد و ۲۵ مورد برای اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع مشکل معابر توسط واحد آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اسالم انجام شده است.

وی همچنین افزود: ۶۰ مورد مایع ضدعفونی برای مقابله با بیماری کرونا در بین دهیاری‌های بخش اسالم، ۷۰ مورد مواد ضدعفونی در بین شهروندان توسط آتش نشانان اسالم توزیع شده و در اوج شیوع کرونا، یک ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب معابر سطح شهر توسط این نیروها سم پاشی شده است.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم خاطرنشان کرد: در این مدت کارشناسان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم هشت مورد از ساختمان‌های بلند مرتبه شهر را مورد بازدید ایمنی قرار داده اند و برای این ساختمان‌ها گواهی پایان کار صادر شده است.

جمالی پور یادآور شد: بازدید ایمنی از کارگاه‌های تولیدی به درخواست آن‌ها ۲۵ مورد و از مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید پنج مورد و همچنین آموزش ایمنی در سطح کلیه مقاطع مدارس شهر توسط کارشناسان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم انجام شده است.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم با هفت نیروی انسانی، سه خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امداد و تانکر آب رسان فعالیت می‌کند و پنج نیروی آموزش دیده دارد که در مواقع بحرانی به نیروهای اصلی کمک می‌کنند.

شهر اسالم از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 447235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.