آغاز فاز دوم توزیع جعبه‌های ایمن در سالن‌ آرایشگاه های اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای فاز دوم تجهیز آرایشگاه‌های شهر اصفهان به جعبه های ایمن خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از جمله تولیدکنندگان پسماندهای خطرناک، به ویژه اقلام تیز و برنده مانند تیغ هستند و جداسازی دقیق این نوع پسماندها برای بهینه سازی فرآیند مدیریت پسماند، امری مهم و ضروری است، فاز دوم تجهیز تمامی سالن‌های آرایشگاه‌های زنانه و مردانه آغاز شده و جعبه‌های ایمن به منظور جداسازی پسماند حاصل از اقلام تیز و برنده‌ای که در این اماکن تولید می‌شود، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت اتحادیه آرایشگران زنانه و مردانه شهر اصفهان کلید خورده است، افزود: در فاز پیشین طرح آرایشگران همزمان با دریافت جعبه‌های ایمن با ماهیت آنها و لزوم جداسازی بخش خطرناک، تیز و برنده پسماندها آشنا شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: در فاز دوم به منظور تداوم این همکاری و جلوگیری از مخلوط شدن پسماندهای خطرناک با پسماندهای عادی، اقدام به توزیع جعبه‌های ایمن در سالن‌های آرایش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این فاز از توزیع جعبه‌های ایمن، به هر کدام از آرایشگران سه جعبه اختصاص یافته تا نیاز آنها در ماه‌های آینده را نیز پوشش دهیم، اما در این فاصله هر زمان ظرفیت جعبه ایمن تکمیل شد، شهروندان باید جعبه پر شده را به ایستگاه بازیافت منطقه خود تحویل دهند.

محمدی با اشاره به لزوم همکاری همه شهروندان و اقشار مختلف با این طرح، تصریح کرد: وجود پسماندهای خطرناک در پسماندهای تر یا خشک خطرات و مشکلات فراوانی را به بار می‌آورد که از این بین می‌توان به افت کیفیت کود کمپوست، امکان آسیب دیدن عوامل جمع آوری و پردازش و خطر انتشار عوامل بیماری زا اشاره کرد که به منظور جلوگیری از همین خطرات لازم است پسماندهای خطرناکی مانند تیغ، ژیلت، سرسرنگ، باطری و. … در جعبه‌های ایمن به طور جداگانه جمع آوری شده و به ایستگاه بازیافت تحویل داده شوند تا در شرایط استاندارد نسبت به دفن آنها اقدام شود.

کد خبر 447176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.