افتتاح پاتوق‌های محلی در منطقه ۹

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت روز سالمند از پاتوق‌های محلی خیابان‌های وحدت و میرزاطاهر رونمایی خواهد شد.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به مرکزیت پاتوق‌های محلی در خیابان‌های میرزا طاهر و وحدت و حضور شهروندان در ساعات خاصی از روز در قالب گروه‌های مختلف سنی به منظور گذران اوقات فراغت و گفت و گو با یکدیگر در این محل‌ها، منطقه ٩ اقدام به تجهیز و ساماندهی این اماکن کرده و فضای سبز، نیمکت، نور پردازی و نماد را در این مکان‌ها جانمایی کرده است.

وی با بیان اینکه شناسایی، جانمایی و تجهیز مکان‌هایی در محلات به صورت پاتوق محله در دستور کار منطقه قرار گرفته است، تصریح کرد: روز پنج شنبه ١٠ مهرماه سال جاری پاتوق‌های محلی خیابان‌های وحدت و میرزا طاهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان ادامه داد: پاتوق‌ها هرچند فضاهای محدودی از شهر را به خود اختصاص می‌دهد، اما جزو فضاهایی است که در بین شلوغی و ازدحام شهرها، فرصتی هر چند کوتاه برای مکث و ایجاد روابط اجتماعی فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: سیاست پاتوق‌های محلات برگرفته از سیاست شهرسازی جدید است که در آن باید فضاهای شهری قابل پیاده روی باشند و شهروندان بتوانند در آن گفت‌وگو کنند.

رفیعی گفت: استفاده از توانمندی و نقاط قوت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی محلات با تاکید بر حفاظت از ارزش‌ها و هویت غنی بافت‌های تاریخی یکی از مهمترین رویکردها و سیاست‌های شهرسازی نوین برای ایجاد پاتوق‌های محلی است.

کد خبر 447169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.