سکوت عارف شکسته شد

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

حرکت انتخاباتی تشکل‌های اصولگرا در کنار جامعه روحانیت

حال حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به نحوه بروز و ظهور جامعه روحانیت مبارز در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و برنامه ریزی اصولگرایان، اظهار کرد: من نمی‌توانم از طرف مجموعه اصولگرایان اظهار نظر کنم اما اکنون تشکل‌ها و شخصیت‌های اصولگرا همراه با جامعه روحانیت مبارز حرکتی را آغاز کردند و در حال فراهم کردن مقدمات فعالیت‌های انتخاباتی هستند.

وی گفت: تشکیلات انتخاباتی در حال ساماندهی است اما اکنون بیش از این اقدامی انجام نشده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این مجموعه، جلساتی با چهره‌های اصولگرا تشکیل داده است که تداوم هم دارد، افزود: بحث‌ها در این باره است که با چه سازوکار برای حضور در انتخابات به جمع بندی برسیم و هنوز تصمیم گیری نشده است.

مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که این جلسات و تصمیم گیری ها وحدت ساز خواهد بود یا خیر؟، تصریح کرد: ما امیداوریم؛ انشاالله به کاندیدای واحد برسیم.

توهین‌هایی که به من می‌شود هزینه‌ای است که بخاطر رسالتم دادم

محمدرضا عارف در ویدئویی که به مناسبت روز خبرنگار تهیه شده و امروز منتشر شده است، با اشاره به تقسیم کار فراکسیون امید در مجلس دهم، اظهار کرد: راهبرد ما در مجلس دهم به نتیجه رسیدن مسایل بود. در مسایل حساس و مسایل سیاسی و امنیتی راهبرد ما این بود که اگر امضای اول و دوم متعلق به فراکسیون امید است، امضای سوم برای اصولگرایان باشد زیرا ما دنبال نتیجه بودیم.

وی ادامه داد: من می‌توانستم از جایگاه خود به عنوان رای اول تهران بهترین استفاده را کرده و اقدامات خوب فراکسیون امید را به نام خودم تمام کنم. از هرکدام از اعضای فراکسیون اگر می‌خواستم وقت خود را در مجلس به من بدهند، دریغ نمی‌کردند اما این کار اخلاقی نبود و مبنای کار من اخلاق است و نمی‌خواهم از جایگاه خود سواستفاده کنم. من رسالت خود را به قدرت رسیدن شخص خود نمی دانم و بابت آن هزینه هم داده‌ام که همین توهین‌هایی است که به من می‌شود.

عارف در این گفت و گو خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه مجلس دهم آرامش آگاهانه داشت، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی در مجلس دهم، جناح چپ اصلاح طلبان فشار زیادی وارد کردند و کسانی روبه روی ما قرار گرفتند که اصلاح طلب بوده و ما آنها را قبول داشتیم.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم همچنین با اشاره به رویکرد جریان سوم در مجلس دهم، گفت: این جریان می‌خواست با هر دو طرف کار کند و پیروزی روحانی را به نام خود بنویسد. انها دنبال اصلاح طلب و اصولگرای میانه بودند. من به آنها گفتم شما کجای کار بوده‌اید؟ در انتخابات ۹۶ آنها به التماس ما افتادند اما بعد از پیروزی روحانی، کاملاً روی خود را چرخاندند.

مقابله با نشر اطلاعات و اخبار خلاف واقع در فضای مجازی تصویب شد

در جلسه روز سه‌شنبه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، مقرر شد، لایحه قانونی لازم برای مواجهه با نشر اطلاعات و اخبار خلاف واقع از سوی قوه قضائیه و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدت ۳ ماه تهیه و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

همچنین بر اساس این مصوبه، سکوهای نشر موظف خواهند بود مکانیسم‌ها و ساز و کارهای لازم و رویه‌های اجرایی مؤثر را برای شناسایی، حذف و یا اصلاح اطلاعات و اخبار خلاف واقع، فراهم کنند.

آیت‌الله سیستانی نماد افتخار و اقتدار مرجعیت در جوامع اسلامی است

سردار قاآنی با قدردانی از نقش‌آفرینی‌ها و حمایت‌های سرنوشت‌ساز مرجعیت عراق از استقلال و استقرار امنیت در این کشور گفت: آیت‌الله سیستانی نماد افتخار و اقتدار مرجعیت و قدرت بسیج‌کنندگی آن در جامعه عراق و جوامع اسلامی است.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، با اشاره به تحولات سال‌های اخیر منطقه در عرصه رویارویی با تروریسم تکفیری و شکست فتنه داعش به ویژه در کشور عراق گفت: نقش مرجعیت عالی عراق به عنوان کانون، محور و پیشران اصلی وحدت و بسیج کنندگی ملت عراق برای حفظ استقلال و دفاع از امنیت و استقرار آن در این کشور، سرنوشت‌ساز و بی بدیل بوده و برای همیشه در تاریخ منطقه ماندگار و الهام‌بخش خواهد بود.

سردار قاآنی مقاومت، ایستادگی و اتفاق مردم عراق و تولیدقدرت بومی و مردمی با حضور آحاد اقوام، طوائف و قبایل این کشور برابر فتنه و توطئه امریکایی- صهیونیستی و سعودی "داعش" را محصول درایت، هوشمندی و نقش‌آفرینی محوری حضرت آیت‌الله سیستانی توصیف و ایشان را نماد افتخار و اقتدار مرجعیت در این کشور دانست و تصریح کرد: نقش آفرینی‌های معظم له در حمایت و پشتیبانی مستمر از نیروهای مسلح و مقاومت اسلامی عراق و خنثی شدن نقشه دشمنان امت اسلامی، از تاثیرات راهبردی و تاریخی برخوردار بوده و همه ما و مردم شریف و مجاهد عراق قدردان ایشان بوده و به فضل الهی در آینده‌ای نه چندان دور با پاک شدن سرزمین مقدس اسلامی عراق از لوث اشغالگران و متجاوزان، شاهد تحقق آرمان‌های شهدای مقاومت اسلامی این کشور خواهیم بود.

انتقاد سخنگوی کمیسیون انرژی از معطل ماندن اجرای قانون توسعه صنایع پایین دستی نفت خام

مالک شریعتی نیاسر در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: کاش امروز آقای روحانی ولو به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه رأی اعتماد حاضر می‌شدند چرا که حضور مجازی مغایرتی با مصوبه ستاد ملی کرونا نداشت، قطعاً احترام ایشان به قوه مقننه احترام به مردم تلقی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله بعدی معطل ماندن اجرای قانونی است که هیأت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور باید در خصوص آن تصمیم بگیرد. قانون توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، سال ۹۸ تصویب شد و آیین‌نامه اجرایی آن تهیه، تصویب و ابلاغ شده است، همچنین شرکت‌های منتخب در قالب ۱۲ طرح به ظرفیت یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز تعیین شدند.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: از وزیر نفت پیگیری کردیم که چرا مجوزها صادر نمی‌شود؛ گفتند معطل مصوبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای تنفس خوراک طبق قانون است اگرچه اعطای مجوز برای احداث معطل مصوبه صندوق نیست اما شرکت‌ها دست و بالشان می‌لرزد و تا مجوز اعطای تأمین خوراک نداشته باشند، کاری نمی‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در قانون پیش‌بینی شده که ۳۰ درصد منابع اجرای این طرح از بورس تأمین شود، این روزها بورس نیازمند یک لنگرگاه محکم است و اجرای این قانون می‌تواند حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع واقعی در یک ابرپروژه را به بورس بیاورد و تعمیق دهد و این مهم را به عنوان یک لنگرگاه تلقی کند.

وی افزود: ظاهراً دوم مهر ماه جلسات هیأت امنای صندوق تشکیل شده اما تنفس خوراک به تصویب نرسیده است لذا باید گفت آقای روحانی اعطای این فرصت طلایی به تولید داخلی برای شکست تحریم نفتی نیازمند اشاره به کاخ سفید در واشنگتن نداشت و شما هم می‌توانید این تصمیم را بگیرید لذا مجلس خواستار تسریع در این مهم است.

کد خبر 447132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.