شیخی: اساتید دانشگاه از دخالت مسئولان در کار ستادهای مقابله با کرونا گله دارند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رؤسای دانشگاه‌ها گفتند که تا وقتی در کار ستادهای مقابله با کرونا در کل کشور دخالت شود، نمی‌توان به خوبی شیوع کویید ۱۹ را کنترل کرد.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی برای بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا برگزار شد. علیرضا زالی به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، ضمن انتقادی تند از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجلس تاکید کرد که باید مسئولان در خط مقدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند چون رفتارهای آنها فرهنگ‌سازی برای مردم است.

وی افزود: آقای زالی تاکید کرد که باید برای مقابله با کرونا، آرایش جنگی گرفت که هنوز شکل نگرفته و در رفتارهای مسئولان دیده نمی‌شود. باید تمامی تلاش را به کار گرفت تا حضور مردم در مجامع و ترددها کاهش پیدا کند و نمونه بارز آن افزایش سفرها در ایام تعطیلات اخیر بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: طبق توضیحات ارائه شده، بدترین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی هاست. اگر شرایط با همین منوال ادامه پیدا کند، نمی‌توان بحران کرونا را کنترل کرد، البته برخی تصمیم گیری‌ها هم باعث گسترش بیماری شده است.

شیخی ادامه داد: رؤسای دانشگاه‌ها گفتند که تا وقتی در کار ستادهای مقابله با کرونا در کل کشور دخالت شود، نمی‌توان به خوبی شیوع کویید ۱۹ را کنترل کرد؛ باید اجازه مدیریت مجزا در هر استان را داد تا تصمیمات برون سپاری شوند و به عهده استاندارها به خصوص در کلانشهرها و تهران گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه این موضوع نیز مطرح شد که تهران ویترین مقابله با کرونا است، اما بدترین وضعیت ممکن است. تصمیمات معمولاً از سمت وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان وتو می‌شود که این باعث تشدید بیماری شده و فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش یادآور شد: طبق توضیحات ارائه شده، تعطیلات و موج سفرها عامل شیوع کرونا هستند. گلایه‌هایی از بانک مرکزی، سازمان برنامه و دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد مطرح شد، مبنی بر اینکه بودجه به درستی به وزارت بهداشت تخصیص داده نمی‌شود و یا اینکه سازمان مالیاتی برای گرفتن مالیات از کسبه فشار وارد می‌کند و آنها مجبورند مغازه‌ها را باز کنند که این باعث افزایش رفت و آمد و ادامه شیوع گسترده کرونا می‌شود. باید همه آرایش جنگی گرفته تا بتوان بیماری را کنترل کرد.

کد خبر 447127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.