کاهش ۵۰ درصدی آب بدون درآمد در شهر خوانسار

مدیر آبفای خوانسار گفت: در سال ۹۶ میزان آب بدون درآمد در شهر خوانسار حدود ۶۰ درصد بوده که این رقم در پایان سال ۹۸ به ۲۹ درصد رسیده و درصدد هستیم میزان آب بدون درآمد را تا پایان سال ۹۹ به حدود ۲۵ درصد در این شهرستان کاهش دهیم.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهدی جهانگیری با بیان اینکه در سال ۹۳ از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شهرستان خوانسار به عنوان پایلوت کشوری برای کاهش میزان آب بدون درآمد انتخاب شد، اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح مقرر گردید گروهی از کشور ژاپن مطالعات کاهش آب بدون درآمد این شهرستان را در دستور کار قرار دهند که به دلیل اعمال تحریم‌ها این طرح اجرایی نگردید، لذا مقرر شد با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری داخلی این طرح عملیاتی شود.

وی افزود: از سال ۹۶ تا کنون، ۱۲ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت، همچنین ۱۸۰۰ فقره کنتور فرسوده آب تعویض شد و بیش از ۷۷۶ فقره انشعاب آب مورد اصلاح و استاندارسازی قرار گرفت و اجرای این موارد، کاهش هدر رفت آب در شهر خوانسار را رقم زد.

مدیر آبفای خوانسار طول شبکه توزیع آب در شهر خوانسار را حدود ۱۲۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۴۰ درصد شبکه توزیع آب شهر خوانسار فرسوده بوده که درصدد هستیم بازسازی و اصلاح قسمت‌هایی از شبکه که به دلیل فرسودگی بالا هدر رفت بیشتری دارند را در اولویت قرار دهیم.

جهانگیری به اجرای هوشمند سازی شبکه توزیع آب در شهر خوانسار اشاره کرد و اظهار کرد: در سال جاری با احداث ۵ حوضچه فشار شکن، نصب فلومتر در ۵ مخزن، ۵ حلقه چاه، ۲ ایستگاه پمپاژ آب، یک مخزن تعادلی و خروجی آب از تصفیه خانه، زون بندی شبکه پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع آب در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تجهیزات مکانیکال به منظور هوشمندسازی شبکه توزیع نصب شده و تجهیزات الکترونیکی در حال نصب است و برنامه‌ریزی برای ارتباطات رادیویی نیز در حال انجام است.

کد خبر 447100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    دروغ محضه من ۱۸ ماه قبل درخواست انشعاب دادم هنوز بهم ندادن