مبارزه با انزوای فرهنگی از طریق نوآوری در سوئد

انزوای فرهنگی یکی از پیامدهای دردناک شیوع بیماری کووید -۱۹ بوده که در سراسر جهان اثر خود را به جای گذاشته است. در این راستا، مدیران مدارس فرهنگی و موسیقی اسکونه، شهری در سوئد، قرار است برنامه‌های درسی متنوعی ارائه دهند تا این شکاف به وجود آمده را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ۲۵ مدرسه موسیقی و فرهنگی از سراسر شهرستان اسکونه گرد هم آمده‌اند تا با ارائه برنامه‌های جدید، به مبارزه با انزوای فرهنگی به وجود آمده در چند ماه اخیر بپردازند. کارکنان این مدارس قرار است هر یک به نوبه خود برنامه‌ای خلاقانه برای جذب جوانان ارائه دهند، در نتیجه علاقمندان می‌توانند به رویدادهای فرهنگی متنوعی دسترسی داشته باشند. دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در کلاس‌های تئاتر، هنر، موسیقی، نقاشی و سایر آموزش‌های فرهنگی شرکت و مدرک معتبر دریافت کنند. پیش از این هر مدرسه در رشته خاصی فعالیت می‌کرد و همین بی‌تنوعی در کنار فاصله اجتماعی به وجود آمده بر اثر گسترش ویروس کرونا منجر به انزوای فرهنگی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر شهر شده بود.

در مدارس جدید، دانش‌آموزان می‌توانند همزمان در یک بازه زمانی در چند کلاس آموزشی شرکت کنند و با افرادی با خط فکری یکسان آشنا شوند. این کار به پرورش بیشتر استعدادهای آنان کمک زیادی خواهد کرد و به سهم خود به کارآفرینی و رونق اقتصادی شهر منجر خواهد شد. دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های موجود کاملاً آزاد خواهند بود و حتی می‌توانند شخصاً برای زمان حضور در کلاس‌ها تصمیم بگیرند.

کارکنان مدارس در سایر شهرهای سوئد نیز قرار است به پیروی از اسکونه اقدامات مشابهی انجام دهند و از برنامه‌های آموزشی مدارس مختلف شهر برای ایجاد تنوع در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان علاقمند به فرهنگ و هنر بهره گیرند. در نهایت، پیوندی عمیق بین شهرهای مختلف سوئد در زمینه افزایش رشته‌های درسی صورت خواهد گرفت که این کار انزوای فرهنگی به وجود آمده در میان مردم سراسر کشور سوئد را به حداقل خواهد رساند.

کد خبر 447093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.