کانتینرهای زیرزمینی برای جداسازی پسماندها در بلغارستان

مقامات ارشد گابروو، شهرستانی در بلغارستان، قرار است به زودی کانتینرهای زیرزمینی بزرگی در چهار نقطه از شهر قرار دهند و امکانات لازم برای جداسازی پسماندهای شهری را برای آن‌ها فراهم آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار گابروو هفته پیش اعلام کرد تفکیک مواد پسماند برای تمام ساکنان شهر اجباری است و در این راستا، امکانات پیشرفته‌تری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. پیش از این، دو منطقه از شهر مجهز به سطل‌های پسماند زیرزمینی بودند که مردم می‌توانستند مواد زائد خود را به صورت تفکیک شده در آن‌ها قرار دهند و هفته گذشته، مقامات رسمی شهر از ایجاد کانتینرهای مشابه در چهار منطقه دیگر تا پایان سپتامبر خبر دادند. قرار است در هر منطقه، سه سطل پسماند در زیر زمین قرار گیرد که دو کانتینر به مواد بازیافتی و دیگری به پسماندهای آلی اختصاص خواهد یافت.

در داخل هر سطل پسماند یک کیسه مخصوص از جنس پلی اتیلن به حجم سه متر مکعب وجود دارد که از نفوذ مایعات به بیرون جلوگیری می‌کند و در مقابل تغییرات جو از مقاومت کافی برخوردار است. دو سوم اندازه کل کانتینرهای فوق در زیر زمین قرار می‌گیرد و فرآیند تخلیه مواد از طریق درپوشی که روی سطح زمین واقع می‌شود، صورت می‌گیرد. یک وسیله خاص در قسمت ورودی مواد نصب شده است که از بازگشت ضایعات به سمت بالا خودداری می‌کند. درپوش کانتینرها نیز با یک مکانیسم پیشرفته بسته می‌شود و این کار از خراب شدن آن یا ایجاد صدا جلوگیری به عمل می‌آورد.

شهردار گابروو هزینه ایجاد و نصب کانتینرهای زیرزمینی را کاملاً به عهده گرفته است به این امید که اقدام فوق بوی نامطبوع حاصل از زباله‌های رها شده در خیابان‌های شهر را به حداقل برساند، فرهنگ بازیافت مواد را در میان شهرنشینان ترویج دهد و بیشترین کمک را به پاکسازی هوا کند. هدف مقامات رسمی گابروو از کانتینرها به صورت زیرزمینی، تشویق مردم به مشارکت در تفکیک مواد زائد به روشی کارآمد بود که پیش از این، ایجاد چنین سطل‌هایی در دو منطقه از شهر با موفقیت‌های زیادی مواجه شده بود.

کد خبر 447080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.