بررسی همکاری‌های تهران-کاراکاس، محور گفت‌وگوی ظریف و همتای ونزوئلایی

وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا در دیدار مجازی روز دوشنبه، برنامه همکاری‌های مشترک خود را با محوریت غلبه بر تحریم‌های آمریکا بررسی کردند.

به گزارش ایمنا، در دیدار مجازی محمدجواد ظریف با همتای ونزوئلایی خود خورخه ارئاسا برنامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور را در دستورکار قرار دادند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در توئیتی هدف از این دیدار را تقویت روابط برادرانه میان دو ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا خواند و نوشت: ما در دیداری با برادرمان محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، تهدیدهای ژئوپولیتیکی برای دو ملت، صلح و چندجانبه گرایی را بررسی کردیم و با بررسی برنامه‌ای جامع از همکاری‌های دوجانبه در بهترین نقطه از روابط تاریخی خود قرار خواهیم گرفت.

جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا از ۷۰ سال گذشته، روابط سیاسی خود را با رویکرد راهبردی ژئوپلیتیکی آغاز کرده اند.

از جمله توافق‌های همکاری صورت گرفته بین تهران کاراکاس، توافق نامه‌هایی در زمینه‌های استراتژیک همچون انرژی و نفت، تجارت، صنعت و همکاری‌های دفاعی، فرهنگی و آموزشی بوده است.

ایران و ونزوئلا که هر دو هدف شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا قرار گرفته اند، مواضع مشابهی برای غلبه بر این تحریم اتخاذ کرده اند.

دولت واشنگتن با اعمال بیش از ۱۵۰ نوع تحریم علیه ونزوئلا به دنبال سرنگونی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور بوده است.

کد خبر 447076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.