نیاز آتش‌نشانی قم به تامین تجهیزات اطفای حریق بلندمرتبه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: سازمان از نظر تجهیزات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اما به دلیل بلندمرتبه‌سازی‌های اخیر و قرار گیری شهر قم در بین چهار شهر بلندمرتبه کشور نیاز به تامین تجهیزات اطفای حریق بلندمرتبه احساس می‌شود.

به گزارش ایمنا، عباس جعفری با اشاره به وضعیت تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و کمبودهای آن اظهار کرد: سطح امکانات سازمان آتش‌نشانی با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست و در همه حوزه‌ها افزایش چند برابری را داشته‌ایم.

وی افزود: در سال ۹۱ تنها یک دست لباس ضد حریق داشتیم، اما امروز تمامی پرسنل مجهز به لباس و دستگاه‌های تنفسی هستند و از این لحاظ در وضعیت بسیار خوب و مناسبی هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به کمبودهایی این سازمان نیز گفت: با همه پیشرفت‌هایی که در تأمین تجهیزات حاصل شده است در راستای خدمت رسانی به ساختمان‌های بلند مرتبه هنوز کمبودهایی احساس می‌شود و در صدد هستیم که در صورت تأمین بودجه تجهیزات مورد نیاز ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه نیز بیش از این تأمین شود.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال خرید یک دستگاه بالابر پیش‌بینی شده است، افزود: از آنجایی که شهر قم به یک شهر بلندمرتبه تبدیل شده و جز چهار شهر بلند مرتبه کشور بوده نیاز است که تجهیزات آتش‌نشانی هم متناسب با این وضعیت به روز شود.

جعفری با بیان اینکه مجموعه آتش‌نشانی قم در بین شهرهای هم تراز از وضعیت بسیار مناسبی از نظر تجهیزات برخوردار است، افزود: برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه نیاز به سه نردبان و پلت فرم ۵۵ متری برای حریق و حوادث در ارتفاع‌ها داریم که نیاز است در آینده تأمین شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به حوادث جاده‌ای به عنوان یکی از مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی شهر قم گفت: در راستای اطفای خرید سازمان آتش نشانی وضعیت بسیار خوبی دارد، اما موقعیت جغرافیایی شهر قم باعث شده است که حدود ۲۰ استان کشور برای رساندن خودشان به شمال و مرکز و جنوب کشور از قم تردد دارند و به همین دلیل با حوادث جاده‌ای بیشتری مواجه می‌شویم.

وی در راستای تأمین تجهیزات نجات نیز تاکید کرد: ست‌های هیدرولیک بسیار پیشرفته و خوبی خریداری شده است و در مورد ست‌های نجات هم وضعیت نسبتاً خوبی داریم، اما تلاش می‌کنیم که وضعیت را بهبود بدهیم.

کد خبر 447068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.