تداوم عوارض جانبی کووید-۱۹ پس از بهبود بیماری

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که از هر ۱۰ بیمار بهبود یافته از کووید-۱۹ حدود ۹ نفر عوارض جانبی طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مطالعه انجام شده در کره جنوبی نشان داد: که از هر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ حدود ۹ بیمار پس از بهبودی دچار عوارض جانبی همچون احساس خستگی، عوارض جانبی روانی و از دست دادن حس بویایی و چشایی هستند.

نتایج این تحقیق پس از آن منتشر شد که شمار قربانیان بیماری کووید -۱۹ روز گذشته (سه شنبه) از یک میلیون نفر فراتر رفت و نقطه عطف تلخی را در دوران همه گیری این بیماری در جهان رقم زد. شیوع کرونا ویروس خسارت‌های جدی به اقتصاد جهانی وارد کرده، سیستم سلامت را با فشار مضاعفی روبرو ساخته و نحوه زندگی افراد را تغییر داده است.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی در یک تحقیق آنلاین که با مشارکت ۹۶۵ بیمار بهبودیافته از کووید -۱۹ انجام گرفت دریافتند که ۸۷۹ بیمار یا ۹۱.۱ درصد از این افراد حداقل به یکی از عوارض جانبی این بیماری دچار هستند.

بر اساس گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، احساس خستگی با ۲۶.۲ درصد، شایع‌ترین عارضه جانبی در این بیماران بوده و پس از آن مشکل در تمرکز با ۲۴.۶ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. عوارض جانبی روانی و از دست دادن قدرت بویایی و چشایی از دیگر پیامدهای این بیماری پس از بهبودی بوده است.

کد خبر 447050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.