تهران همواره روند دوستی ایران و اسپانیا استقبال می‌کند

رئیس جمهور روابط تهران – مادرید را رو به توسعه و پیشرفت خواند و ابراز امیدواری کرد با اراده ای که در مقامهای ارشد ایران و اسپانیا وجود دارد، روابط اقتصادی دو کشور بدون تاثیرپذیری از تحریمهای های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "لوئیس فیلیپه فرناندس دلاپینا" سفیر جدید اسپانیا در تهران، گفت: بسیاری از کشورهای جهان گرفتار دو ویروس کرونا و یکجانبه گرایی آمریکا شده اند و برای مقابله با این دو ویروس، باید همگی متحد شده و به یکدیگر کمک کنیم.

لوئیس فیلیپه فرناندس دلاپینا، سفیر جدید اسپانیا در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور اظهار کرد: روابط ایران و اسپانیا خوب است اما همسو با ظرفیت‌های گسترده دو کشور نیست و باید شاهد شکوفایی این روابط بویژه در حوزه اقتصادی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشورش از برجام حمایت می‌کند و معتقد است که برجام جایگزینی ندارد و همه باید برای حفظ آن بکوشند، گفت: اسپانیا در کنار اروپا پشتیبان حفظ برجام و رسیدن آن به نتایج مطلوب است.

کد خبر 447046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.