چاره‌ای برای شلوغی مترو نداریم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه نمی‌توانیم برای شلوغی مترو در شرایط کرونا اقدام خاصی انجام دهیم، گفت:‌ شهروندان باید سفرشان با مترو را مدیریت کنند چرا که امکان فاصله‌گذاری در مترو نیست.

به گزارش ایمنا، فرنوش نوبخت با اشاره به آخرین وضعیت متروی پایتخت با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: برای کاهش آمار مسافران اقدام خاصی نمی‌توانیم در متروی تهران انجام دهیم و از مردم خواستاریم که سفرهای خود را با مترو کاهش دهند.

وی افزود: همانطور که شهروندان در سایر اجتماعات سعی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی دارند در هنگام استفاده از مترو نیز باید این موضوع را هر چه بیشتر مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران شهروندان ادامه داد: همه با هم باید همکاری داشته باشیم تا از موج‌های کرونا عبور کنیم از اسفند که شیوع ویروس آغاز شد، تاکنون با حداکثر توان و ظرفیت در متروی تهران خدمت‌رسانی به شهروندان انجام گرفته است و سرفاصله حرکت قطارها کاهش یافته به طوری که این سرفاصله حرکتی در خط دو به سه دقیقه و در خط سه به کمتر از شش دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار مسافران به طور میانگین در ۱۸ ساعت کارکرد مترو حدود ۹۴۰ هزار مسافر است، گفت: در ساعات پیک کاری صبح و بعدازظهر، تعداد مسافران مترو بسیار زیاد شده که باید حتماً مسافران مدیریت سفر را مدنظر قرار دهند.

نوبخت با بیان اینکه به طور مثال ساعت ۱۱ صبح خطوط مترو خلوت‌تر است، گفت: با لغو طرح ترافیک نمی‌توان آمار مسافران را تنظیم کرد، هفت ماه است که این بیماری را همه مردم شناخته‌اند و فقط هم مختص ایران نیست چاره کار تنظیم سفرها توسط شهروندان است که هر چه سفرها کنترل شده باشد، این بیماری در حمل و نقل عمومی نیز با مدیریت بهتر انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر میزان استفاده مسافران از ماسک در مترو چقدر است، گفت: حدود صددرصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند البته مباحثی برای جریمه شدن افراد بدون ماسک مطرح است که نمی‌توانیم جداگانه برنامه یا طرحی را در این راستا اجرا کنیم امروز هم تابع ستاد کل مقابله با کرونا هستیم و هر چه ابلاغ شود را اجرا می‌کنیم.

نوبخت تأکید کرد: ضدعفونی قطارها و ایستگاه‌های مترو چندین بار در روز انجام می‌گیرد و شهروندان نگرانی در این زمینه نداشته باشند فقط تا می‌توانند کمتر با مترو سفر کنند تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

منبع: فارس

کد خبر 447027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.