اهدای بیش از ۹۵ هزار منبع مکتوب به کتابخانه‌های کشور

معاون اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۹۵ هزار و ۷۱۳ نسخه منبع کتابی و غیرکتابی در پنج ماه نخست سالجاری به کتابخانه‌های سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی با اعلام خبر درباره جزئیات منابع اهدایی گفت: منابع اهدایی شامل ۸۲ هزار و ۸۷۵ کتاب و ۱۲ هزار و ۸۳۸ نشریه و منبع غیرکتابی می‌شود؛ که به کتابخانه‌های عمومی، آموزشگاهی، مدرسه‌ای و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق جنوبی و مرزی ارسال شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در همین بازه زمانی پنج ماه، ۱۵۶ هزار و ۳۱ منبع کتابی و غیرکتابی جهت غنی سازی مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و نیز ارسال به کتابخانه‌های سراسر کشور از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز سازمان‌های دولتی و غیردولتی به این سازمان اهدا شده است.

محمدی تصریح کرد: گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق دریافت منابع اهدایی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی سعی در غنی سازی منابع موجود در کتابخانه ملی ایران دارد؛ این منابع علاوه بر اینکه از طریق اهدا به سازمان منتقل می‌شوند، منابع وجین شده مراکز دولتی و غیردولتی را نیز شامل می‌شود.

وی درباره چگونگی درخواست کتابخانه‌ها و مراکز مربوطه برای تأمین منابع از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتابخانه‌های سراسر کشور می‌توانند از طریق مکاتبه با معاونت کتابخانه ملی ایران درخواست خود را مبنی بر دریافت کتاب‌ها و منابع اعلام کنند.

معاون اداره کل فراهم‌آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تنها نهاد رسمی برای جمع‌آوری و توزیع منابع اهدایی بین کتابخانه‌های سراسر کشور است و چرخه اهدای منابع دریافتی به صورت مدام توسط این بخش در حال انجام است.

محمدی در بخشی از صحبت‌های خود به مکاتبه گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ناشران برای غنی سازی موجودی مخازن مبادله و اهدای سازمان اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای کیفیت منابع مخزن مبادله و اهدای سازمان مکاتباتی را با برخی از ناشران داشته‌ایم و خوشبختانه همکاری قابل توجهی از سوی برخی از ناشران با گروه مبادله و اهدای این سازمان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: انتشارات یساولی در شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ نسخه از منابع کتابی و غیرکتابی، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا کرد.

محمدی، گفت: به منظور تداوم چرخه توزیع منابع کتابی و غیرکتابی اهدایی از طریق شبکه توزیعی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ناشران دعوت می‌کنم با اداره کل فراهم آوری و حفاظت این سازمان همکاری کنند تا بتوان از این طریق گامی مؤثر در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کشور برداشت.

کد خبر 447013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.