اقدام دولت آذربایجان در باز پس‌گیری اراضی غصب شده کاملا شرعی و قانونی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل طی بیانیه ای در خصوص در گیری بین آذربایجان و ارمنستان، گفت: اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده کاملا شرعی و قانونی است.

به گزارش ایمنا، متن کامل بیانیه آیت الله سید حسن عاملی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ (شوری ۳۹) وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ (شوری ۴۱)

و کسانی که چون ستم بر ایشان رسد، یاری می‌جویند [و به انتقام بر می‌خیزند]. و هر که پس از ستم [دیدن‌] خود، یاری جوید [و انتقام گیرد] راه [نکوهشی‌] بر ایشان نیست.

اقدام دولت آذربایجان در باز پس‌گیری اراضی غصب شده اقدامی کاملاً شرعی و قانونی است و طبق مواثیق بین‌المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود و استنصار از سایر دول را دارد.

ما در ایران اسلامی بر اساس فلسفه انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را وظیفه دینی، انسانی و اسلامی خود می‌دانیم.

ایران اسلامی و انقلابی به موجب کریمه «رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِلْمُجْرِمِینَ» (پروردگارا به پاس نعمتی که بر من ارزانی داشتی هرگز پشتیبان مجرمان نخواهم بود / قصص ۱۷) و کریمه «وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ» (به کسانی که ستم کرده‌اند متمایل مشوید که آتش [دوزخ‌] به شما می‌رسد / هود ۱۱۳) هیچ وقت در کنار ظالم نخواهد ایستاد.

بدین وسیله پیروزی‌های اخیر را به ملت بزرگ آذربایجان تبریک می‌گوئیم و آزادی کل قره باغ را از خداوند متعال مسالت داریم.

در ذاکره ملت آذربایجان ثبت است که ایران اسلامی بالاتر از هر کشوری در ایام عسرت آذربایجان و مخصوصاً در اوایل اشغال قره باغ در کنار آذربایجان بوده است و هجمه‌های روانی، تهمت‌های ناجوانمردانه و تصویر سازی های کذب و دروغ، دو ملت را از هم جدا نخواهد ساخت.

این تهمت‌ها، تسویل ها و مکر اللیل و النهارها قطعاً بخاطر ترس از پیوندهای عمیق دو ملت و برای رسیدن به رؤیاهای غیرقابل تأویل است.

بدون تردید «مساعدت‌های بدون تمنا به آذربایجان» مخصوص ایران است و مخصوص ایران خواهد بود.

ملت آذربایجان حقاملت متفهم و متفطن است و بر نکته مذکور از همه بهتر و بیشتر وقوف دارد.

از خداوند متعال برای یک میلیون مسلمان آواره قره باغ بازگشت عاجل به اوطان و برای مدافعان حق درجبهه قره باغ، صحت و سلامتی و فتح و ظفر و برای شهدای این دفاع ارزشمند علو درجات مسالت دارم.

سید حسن عاملی

۷ مهرماه سال ۹۹

منبع: شبستان

کد خبر 446990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.