سه تیم ارزیاب اولیه به زلزله سمیرم اعزام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان، گفت: نقطه کانونی این زلزله مرز استان چهارمحال و بختیاری بوده و سه تیم ارزیاب اولیه از طرف جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم به منطقه محل حادثه اعزام شدند و این حادثه خسارت مالی و جانی نداشته است.

علی محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقوع زمین لرزه صبح امروز در مرز اصفهان و چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: نقطه کانونی این زمین لرزه مرز استان چهار محال و بختیاری و به بزرگی ۴.۷ ریشتر بوده است.

وی با بیان اینکه سه تیم ارزیاب اولیه از طرف جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم به منطقه محل حادثه اعزام شده است، اضافه کرد: این زلزله در مرز استان چهار و محال بختیاری رخ داده و به جز چند منزل مسکونی قدیمی که حالت ترک خوردگی و آسیب جزئی داشتند، آسیب دیگری گزارش نشده است و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی هم نداشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان، گفت: مشارکت مابقی دستگاه‌ها در امدادرسانی به این حادثه مانند اورژانس، نیروی انتظامی و بقیه اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان قابل ذکر است و تیم‌های ارزیاب این دستگاه‌های برای امدادرسانی در منطقه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینکه شهر ونک سمیرم یکی از شهرهایی است که با بافت قدیمی و فرسوده‌ای مواجه است و در صورت بالاتر بودن شدت این زلزله خطر بیشتری در منطقه احساس می‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه نیازی به اعزام گروه‌های ارزیاب از سایر استان‌ها را نداشتیم، گفت: بر اساس گرازش ارزیاب اولیه و نیاز منطقه سه تیم ارزیاب عملیاتی به منطقه اعزام شدند و در این مرحله مشکل خاصی نبود و نیاز به اعزام تیم‌های عملیاتی بیشتر را نداشتیم.

کد خبر 446978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.