آخرین وضعیت مناطق زلزله زده سمیرم/ ۷ تیم ارزیابی و امدادی به منطقه اعزام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آخرین جزئیات زمین لرزه صبح امروز در ونک سمیرم توضیحاتی ارائه کرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین جزئیات زمین لرزه صبح امروز در منطقه ونک سمیرم، اظهار کرد: زلزله ۴.۷ بیشتری ساعت هفت و ۳۸ دقیقه صبح امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۸ کیلومتری منطقه ونک و ۳۰ کیلومتری شهر سمیرم به وقوع پیوست.

وی افزود: این زلزله در مناطقی از شهر سمیرم و روستاهای اطراف احساس شد و مردم از خانه‌ها بیرون آمده بودند.

شیشه فروش ادامه داد: جلسه مدیریت بحران فوری تشکیل و هماهنگی لازم برای اعزام تیم‌های ارزیابی و امدادی به منطقه انجام شد و هفت تیم ارزیابی از هلال احمر، مدیریت بحران و بنیاد مسکن، شرکت برق، گاز و فوریت‌های پزشکی به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این زلزله خسارت جانی نداشته است، گفت: بررسی‌های فنی در ۱۷ روستای منطقه انجام شده است، طبق گزارش‌های اولیه تیم ارزیابی شیشه‌های تعدادی از منازل شکسته و ترک خوردگی در برخی واحدهای مسکونی شهری و روستایی برجا مانده است.

شیشه فروش با بیان اینکه گزارش‌های تکمیلی از میزان خسارت‌ها در ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود، گفت: پس لرزه ۱.۲ ریشتری نیز لحظاتی بعد از زلزله اصلی در همین منطقه رخ داده که خسارتی نداشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت منطقه آرام و عادی است، تیم‌های امدادی در منطقه مستقر هستند و طبق شیوه نامه‌هایی که در مدیریت بحران وجود دارد جزئیات زمین لرزه صبح امروز در دست بررسی است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: زلزله در سال‌های گذشته نیز در این منطقه به دلیل وجود گسل‌های سمیرم و ونک رخ داده بود.

به گزارش ایمنا، مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است. منطقه ونک سمیرم هزار و ۵۰۵ نفر (۸۰۲ نفر مردان و ۷۰۳ زن) با ۴۷۰ خانوار و ۱۲ روستا است.

مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۵۱.۲۱ درجه عرض جغرافیایی و ۳۱.۶۶ درجه طول جغرافیایی بوده است.

همچنین نزدیک‌ترین شهرها به مکان این زمین لرزه ۱۸ کیلومتری ونک (اصفهان)، ۱۸ کیلومتری آلونیه (چهارمحال وبختیاری) و ۲۳ کیلومتری گندمان (چهارمحال وبختیاری) و نزدیکترین مراکز استان به محل وقوع این زلزله ۸۱ کیلومتری شهرکرد و ۱۱۵ کیلومتری یاسوج اعلام شده است.

کد خبر 446956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.