جلالی: الگوی مقابله با کرونا با تاکید بر آموزش‌های عمومی روانشناختی تدوین شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم تدوین الگوی مقابله با کرونا با تاکید بر آموزش‌های عمومی روانشناختی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، رؤسای سازمان‌های پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی و مشاوره، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های ارتقای تاب‌آوری روانشناختی به ویژه در مقابله با تهدیدات و رخدادهای CBRNE امضا کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست با تاکید بر اینکه ما به دنبال دستیابی به یک طرح جامع پدافند روانشناختی هستیم، گفت: امروزه دشمنان با استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از متدولوژی روانشناختی، یک جنگ شناختی تمام عیار را به راه انداخته‌اند.

غلامرضا جلالی با تاکید بر اینکه هدف این عملیات تغییر فکر، ذهن و دستگاه محاسباتی مردم و مسؤولان است، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در رویکرد جدید خود در تلاش است تا با ورود به حوزه‌های اجتماعی بسترهای اجرای مأموریت خود در زمینه ارتقای پایداری ملی و مدیریت بحران را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه نمونه بارز اهمیت و نقش اثرات روانشناختی و تاب‌آوری روانی جامعه را در مورد پیشگیری و درمان بیماری کرونا شاهد بودیم، تصریح کرد: برای مدیریت بحران کرونا، تأثیر کارکردی اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ۷۰ تا ۸۰ درصد و تأثیر اقدامات درمانی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. این نشان می‌دهد که باید بیش از پیش تمرکز ما به اصلاح الگوی‌های بهداشتی در سبک زندگی جامعه باشد که این مهم نسبت مستقیمی با بهداشت روان دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه میزان بالای اثرگذاری روانشناسان در بخش تغییر رفتار و اصلاح سبک زندگی به خوبی قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: در واقع اضطراب و استرس ناشی از کرونا ضمن آنکه می‌تواند موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها شود، عامل مهمی برای سخت‌تر شدن مسیر مقابله با تهدیداتی این ویروس از جمله بی‌تفاوتی نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه است.

جلالی ادامه داد: یکی از محورهای تفاهم‌نامه همکاری پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی به طراحی الگوی مفهومی مقابله بهداشتی با کرونا با تاکید بر نقش آموزش‌های عمومی روانشناختی از طریق رسانه‌ها اختصاص دارد.

کد خبر 446949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.