آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۸ مهر ماه) با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

بر اساس ماده ۲۰۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس نمایندگان در این جلسه کارنامه کاری، تحصیلی و برنامه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت را بررسی می‌کنند.

طبق این ماده از آئین نامه داخلی مجلس، در ابتدای رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت‌های رزم حسینی قرائت می‌شود. سپس در صورت حضور رئیس جمهور در جلسه، روحانی فرصت دارد به مدت یک ساعت از برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع کند. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف به قید قرعه و با رعایت یک موافق و یک مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه نطق می‌کنند.

آئین نامه مجلس می‌گوید نماینده موافق یا مخالف می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده ای دیگری برای بیان موافقت یا مخالفت خود اختصاص دهد. پس از آن وزیر پیشنهادی می‌تواند به مدت نیم ساعت برنامه‌های خود را تشریح و از صلاحیت خود دفاع کند، رئیس جمهور می‌تواند از زمان منظور شده برای وزیر پیشنهادی استفاده و صحبت‌های پایانی خود را بیان کند.

پس از بحث و بررسی و استماع نظرات موافق، مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی و رئیس جمهور از برنامه‌ها و صلاحیت، که بالغ بر دو ساعت و نیم می‌شود، مجلس در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی وارد رأی گیری می‌شود، در زمان رأی گیری که این زمان باید دولتمردان از صحن علنی خارج شوند.

رأی گیری برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی طبق ماده ۱۱۸ آئین نامه داخلی به صورت مخفی با ورقه (غیرالکترونیکی) انجام می‌شود و اگر رزم حسینی بتواند رأی موافق نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه را جلب کند، برای مدت باقی مانده از عمر دولت، سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دست می‌گیرد.

کد خبر 446936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.