زیباسازی لس آنجلس با نوسازی سیستم‌های روشنایی شهر

پس از رقابتی که به مدت ۹ ماه بین طراحان برجسته آمریکایی برگزار شده بود، بالاخره سیستم‌های روشنایی مدولار رنگارنگ به عنوان بهترین نمونه برای روشن‌سازی تمام نقاط کلانشهر لس آنجلس برگزیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم‌های روشنایی جدید لس‌آنجلس به شکل تیرک‌هایی فلزی به رنگ سبز طراحی شده است که روی هر یک، علاوه بر لامپ، وسیله‌هایی برای ایجاد سایه، جایگاه نصب بنر و ابزارهای هوشمند قرار خواهد گرفت. ظاهر و اندازه این سیستم‌های روشنایی با هم متفاوت خواهد بود و بسته به مکانی که هر تیرک برق قرار است در آن واقع شود، اجزا سازنده آن کم یا بیشتر خواهد شد. ساختار این سیستم‌های روشنایی شبیه به دسته‌گل‌هایی است که بر هر شاخه خود چراغی رنگی و زیبا خواهد داشت. طراحی سیستم‌های روشنایی جدید لس‌آنجلس در پی رقابتی که مدیر ارشد طراحی شهر بین معماران و طراحان برجسته آمریکایی از نوامبر سال ۲۰۱۹ برگزار کرده بود، به عنوان بهترین ایده پیشنهادی انتخاب شد. شهردار لس‌آنجلس نیز با هدف نوسازی و زیباسازی مکان‌های عمومی شهر برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸، از طرح تغییر سیستم‌های روشنایی شهر استقبال کرده و بودجه لازم برای پیاده‌سازی آن را در اختیار مدیر ارشد طراحی لس‌آنجلس قرار داده است.

این روزها بیش از ۲۲۰ هزار سیستم روشنایی در سراسر کلانشهر لس‌آنجلس وجود دارد که از نظر کیفیت بسیار با هم متفاوت هستند. در واقع، سیستم‌هایی که در مناطق فقیرنشین نصب شده است از کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به سیستم‌های محله‌های پردرآمد برخوردار است. از سوی دیگر، بعضی از این سیستم‌ها به شکل شمعدانی‌های تزئینی است در حالی که سایر سیستم‌ها تیرک‌هایی با لامپ‌های بسیار بزرگ است که بیش از یک قرن از وجود آن‌ها در شهر می‌گذرد. مقامات رسمی لس‌آنجلس در نظر دارند قبل از نصب سیستم‌های جدید روشنایی در سراسر شهر، از این تیرک‌های فلزی در مناطق تجاری استفاده کنند تا نشان دهند که چگونه می‌توان سازه‌هایی با کمترین فضای مورد نیاز ساخت که همزمان با تأمین نور برای شهر، سایبان، جایگاه برای نصب بنرهای تبلیغاتی و ابزارهای هوشمند شهری را نیز فراهم می‌آورد.

مدیر ارشد طراحی لس‌آنجلس امیدوار است بتواند با نصب سیستم‌های روشنایی جدید در سراسر شهر، کیفیت زیرساخت‌های عمومی در مناطق محروم را ارتقا ببخشد و زیست‌پذیری آن‌ها را افزایش دهد. طراحی و ساخت این سیستم‌ها در بهترین زمان ممکن اتفاق افتاد چرا که مردم لس‌آنجلس در چند ماه گذشته با بحران‌های بیشماری نظیر آتش‌سوزی‌های مهیب، امواج گرمایی، خاموشی‌ها و آشوب‌های شهری و از همه مهم‌تر بیماری کووید -۱۹ دست و پنجه نرم کرده‌اند و تغییر سیستم‌های روشنایی می‌تواند روحی دوباره به شهر و شهرنشینان ببخشد.

سیستم‌های روشنایی لس‌آنجلس از دیرباز ارتباط مستقیمی با امنیت شهر داشته‌اند به طوری که نیروهای امنیتی از این تیرک‌های روشن به عنوان ستون‌هایی برای نصب دوربین‌های امنیتی، ردیاب‌های گلوله‌های شلیک‌شده در خیابان‌ها و دیگر ابزارهای حفاظتی بهره گرفته‌اند.

در آشوب‌های که اخیراً به طور پی در پی در لس‌آنجلس اتفاق افتاده است، وجود سیستم‌های روشنایی پیشرفته‌تر بیش از پیش احساس می‌شد و خوشبختانه طراحی موفق این سیستم‌ها پس از ۹ ماه انتظار در بهترین زمان ممکن به پایان رسید. شهردار لس‌آنجلس و مدیر ارشد طراحی شهر امیدوارند با نصب این تیرک‌های سبز رنگ، نه تنها روشنایی خاصی به شهر ببخشند، بلکه امنیت بیشتری را در زمان آشوب‌ها برای مردم به ارمغان آورند.

مقامات رسمی لس‌آنجلس در نظر دارند از تیرک‌های فلزی سبز با لامپ‌های رنگارنگ در پیاده‌راه‌های جدید شهر نیز استفاده کنند و سایبان‌های بزرگ آن را بر نیمکت‌هایی که قرار است برای استراحت عابران پیاده زیر این سیستم‌های روشنایی نصب شود، بگسترانند. شهروندان لس‌آنجلسی می‌توانند با کسب مجوز از شهرداری، بنرهای تبلیغاتی خود را در مدت زمان مشخصی نصب کنند و سپس تمام وسایل نصب شده را شخصاً جمع‌آوری کنند تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

کد خبر 446924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.