کاهش ۱۱.۵ درصدی ماموریت‌های امداد ونجات کوهستانی در تابستان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از کاهش ۱۱.۵ درصدی ماموریت های امداد و نجات در کوهستان در تابستان ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با ارائه گزارش مأموریت‌های امداد و نجات در تابستان ۱۳۹۹، اظهار کرد: در تابستان امسال توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۶۷۰ مورد مأموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با کوهستان در سطح کشور به انجام رسید که منجر به نجات ۴۶۰ نفر، انتقال ۱۹۶ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۶۷ نفر از مصدومین این حوادث شده است.

وی درباره استان‌هایی که بیشترین مأموریت‌های امدادی حوادث مرتبط کوهستان در ارتفاعات آنها انجام شده، گفت: طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های مرکز کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیشترین عملیات کوهستان در ارتفاعات استان‌های تهران با ۹۳ مورد (۱۴ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان)، مازندران با ۷۹ مورد (۱۲ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان)، البرز با ۴۹ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان) و فارس با ۴۴ مورد (۶.۵ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان) انجام شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: این سلسله عملیات امداد و نجات شامل انجام خدمات جستجو و نجات در کوهستان، انتقال کوهنوردان گرفتار به مناطق امن، ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک‌های اولیه و نظایر آن بوده است.

بنا به گزارش ایرنا، محمدی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 446922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.