انجام ۵۷۵ مأموریت امدادی در لاهیجان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: آتش‌نشانان این سازمان در شش ماه نخست امسال به ۵۷۵ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات اعزام شدند.

حمید خیراندیش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان در شش ماه گذشته، به ۵۷۵ مورد عملیات اعزام شدند که از این تعداد عملیات ۳۶۹ مورد آتش سوزی و ۲۰۶ مورد امداد و نجات بوده است.

وی افزود: آتش نشانان لاهیجان در این تعداد عملیات به اطفای حریق ۲۱۰ مورد علفزارها و جنگل، ۴۲ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۲۸ مورد واحد تجاری، پنج مورد اماکن عمومی و ادارات، یک مورد اماکن صنعتی و تولیدی، شش مورد تأسیسات شهری، ۲۶ مورد خودرو و موتور سیکلت و ۵۱ مورد سایر عملیات اطفای حریق اعزام شدند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان، علت آتش سوزی بسیاری از منازل مسکونی و تجاری در لاهیجان بی احتیاطی، فرسودگی تأسیسات برقی و اتصال سیم‌های برق بوده است.

خیراندیش عنوان کرد: آتش نشانان لاهیجان در این مدت به تعداد ۲۰۶ مورد عملیات امداد و نجات و ایمن سازی شامل تصادف جاده‌ای وسایل نقلیه، سقوط از ارتفاع، رفع آبگرفتگی، عملیات غریق و سایر حوادث به شهروندان خدمات ارائه کرده‌اند.

وی افزود: حوادث در این شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: در این مدت کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان ۷۴ مورد از ساختمان‌های شهر را مورد بازدید قرار داده اند و برای این ساختمان‌ها گواهی پایان کار صادر شده است.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان با ۴۹ نیروی انسانی و هشت خودروی اطفای حریق، دو تانکر آب‌رسان، در سه ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 446917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.