جامعه روحانیت برای ۱۴۰۰ آماده می‌شود؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

ترور سردار سلیمانی سند تروریسم دولتی آمریکاست

رضایی با تاکید بر اینکه دخالت‌های آمریکا، اوج استبداد و دیکتاتوری بین‌المللی است گفت: آنها انسانیت را فراموش کرده‌اند و دست و پا زدن دولت آمریکا مذبوحانه است. بی شک همکاری ایران و چین در شکست ترامپ به عنوان یک حادثه تاریخی ثبت خواهد شد و جهان پیروزی ملت ایران و چین را خواهد دید و این پیروزی ما، الگویی برای ملت‌های دیگر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات ایران برای مبارزه با تروریست‌های داعش افزود: اگر مبارزه ایران با داعش نبود، کل منطقه تحت‌الشعاع تروریست‌ها قرار می‌گرفت و جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با داعش ایستاد اما آمریکایی‌ها برادر عزیزمان قاسم سلیمانی که قهرمان مبارزه با تروریست‌ها بود را در بغداد ترور کردند. این ترور سند مهمی برای اثبات این است که آمریکایی‌ها تروریسم را در جهان تقویت می‌کنند. آنها به دروغ گفتند که سردار سلیمانی به بغداد رفته بوده تا دستور حمله به آمریکایی‌ها را صادر کند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: یکی از رسانه‌های آمریکا، هر روز دروغ‌های آقای ترامپ را شمارش می‌کند. کنتور این رسانه، دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا را می‌شمارد. ما باید جبهه مشترک ضد تحریف و ضد جوسازی را در جهان تشکیل بدهیم تا مردم دنیا با حقایق بیشتر آشنا شوند. ما به مردم محوری معتقد هستیم و انقلاب و دفاعمان را با اتکا به مردم پیش برده‌ایم و اعتقاد داریم که مردم باید تکیه گاه اصلی حکومت باشند.

نایب رئیس مجلس: مدارس پایتخت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز صبح دوشنبه (هفتم مهرماه) به همراه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از جمله علی اسماعیلی نماینده مردم میانه، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان، حسین امامی نماینده مردم چناران، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبد کاووس، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و احمدی لاشکی معاون امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به منظور بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت سرزده از ۶ مدرسه محله شوش و هرندی واقع در منطقه ۱۲ شهر تهران بازدید کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این بازدیدها، گفت: بحث مفصلی میان مجلس و وزارت آموزش و پرورش در این رابطه وجود داشت که آیا مدارس با توجه به وضعیت کرونایی شرایط کافی برای بازگشایی دارند یا خیر؟ چرا که وزارت آموزش و پرورش ابتدا اعلام کرد که مدارس به صورت غیر حضوری بازگشایی می‌شوند اما به یکباره با تغییر رویکرد اعلام کرد که کلاس درس دانش آموزان در مدارس به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز به اتفاق همکارانمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت نمونه از ۶ مدرسه برای بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی فارغ از مسائل آموزشی، حضور معلمان و بازدیدهای معمولی که از مدارس صورت می‌گیرد، بازدید کردیم. مدارس بازدید شده خیلی از مجلس شورای اسلامی دور نبود و اکثر. آنها هم دولتی، حمایتی و خیریه در مناطق جنوبی شهر تهران بودند.

جامعه روحانیت پستو نشین نمی‌شود

مشارکت در انتخابات این بار بیش از گذشته دغدغه و ورد زبان جریانات سیاسی شده است. انتخابات اسفند ۹۸ در غیاب جریانات سیاسی وزنه دار برگزار شد و اکنون بسیاری از سیاسیون پیش بینی می‌کنند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز اقبال کمی به صندوق‌های رأی نشان داده شود. این در حالی است که عموماً انتخابات ریاست جمهوری جذابیت و میزان مشارکت بالاتری نسبت به انتخابات مجلس دارد.

اصلاح طلبان سکوت پیشه کرده‌اند تا جایی که محمد موسوی خوئینی‌ها، دبیر کل مجمع روحانیون مبارز خواستار فعال شدن اصلاح طلبان برای انتخابات آینده شد؛ نامه‌ای که هرچند در بین برخی فعالان سیاسی این جریان شوق ایجاد کرد، اما با استقبال متن جامعه اصلاح طلب همراه نبود. در بین اصولگرایان هم که همیشه از غیاب رقیب در بزنگاه‌های سیاسی سود جسته‌اند، برخلاف قبل یک نگرانی به وجود آمده است.

مجلس جدید هرچند در میان اوضاع نابسامان اقتصادی و در غیاب حریفان اصلاح طلب یا میانه رو بر سر کار آمد، اما هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. همانطور که صدایی از مجمع روحانیون به پا خواست که هرطور شده باید در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کرد و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد در جناح دیگر هم شیوخ اصولگرا در جامعه روحانیت مبارز عزم خود را برای پیشروی قدرتمندتر از گذشته جزم کرده‌اند.

عذرخواهی حسین شریعتمداری از آیت الله سیستانی

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی نوشت: یادداشت اینجانب در کیهان روز شنبه (۵ مهرماه ۹۹) که با توجه به انگیزه نگارش آن، عنوان "برخاسته از ارادت " را بر تارک خود داشت و از دل‌شوره‌ای نسبت به بخشی از بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی درباره نظارت سازمان ملل بر انتخابات پارلمانی عراق حکایت می‌کرد، بازتاب گسترده‌ای در پی داشت و با برداشت‌های متفاوتی روبرو شده است که کماکان نیز ادامه دارد. از این روی توضیح پیش روی را ضروری می‌دانم.

استناد اینجانب در یادداشت مورد اشاره به متن فارسی بیانیه‌ای بود که دفتر حضرت آیت الله سیستانی درباره ملاقات معظم‌له با خانم "جینین هینیس پلاسخارت” نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد منتشر کرده بود. برداشت نگارنده از بیانیه یاد شده آن بود که حضرت ایشان خواستار نظارت مستقیم سازمان ملل بر انتخابات آینده عراق شده‌اند.

خوشبختانه دفتر حضرت آیت الله سیستانی (دام عزه) در پی انتشار یادداشت کیهان توضیحی ارائه کرد که نشان می‌داد برداشت اینجانب با واقعیت فاصله داشته است و حضرت ایشان آنگونه که در بیانیه دفتر معظم‌له آمده است خطاب به نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل فرموده‌اند " باید در مراحل مختلف برگزاری آن (انتخابات) روند شفافیت مراعات شود و نظارت بر آن به صورت جدی و با هماهنگی بخش مربوطه در هیئت سازمان ملل متحد صورت پذیرد " و در ادامه آمده است " بیانیه یاد شده از نظارت بر انتخابات توسط سازمان ملل سخن نمی‌گوید بلکه از هماهنگی نظارت با ضوابط سازمان ملل سخن می‌گوید و معنای آن این است که نظارت صرفاً از سوی عراقی‌ها صورت می‌گیرد، ولی ویژگی اشخاص ناظر و ضوابط اعمال شده در اجرای انتخابات با ضوابط سازمان ملل همخوان باشد تا جای هیچ گونه اعتراض و ایراد از طرف بعضی گروه‌های ذی‌ربط در صحت انتخابات وجود نداشته باشد. "

کد خبر 446897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.