وزیر علوم بر انتقال میراث دفاع مقدس به نسل‌های جدید تاکید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی ازکارکردهای گرامیداشت شهدای دانشجو، انتقال میراث گرانقدر دفاع مقدس به نسل‌های جدید است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در آئین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو با بیان اینکه مجموعه دستاوردهای دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های غنی در دسترس ماست و بدون تردید آنچه تاکنون انجام شده، بخش کوچکی از این دریای بیکران است، اظهار کرد: خوشبختانه نسل جدید ما این ظرفیت را دارد که میراث دوران دفاع مقدس را به خوبی پاس بدارد و به نسل‌های بعد هم منتقل کند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرماندهان دوران دفاع مقدس در خصوص لزوم کشف، ضبط و تولید آثار فاخر از وقایع، ایثارگری‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس گفت: اگر نسبت شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس را که حدود چهار هزار نفر بودند با کل دانشجویان آن دوران محاسبه کنیم، به نتیجه قابل توجهی می‌رسیم که نشان از شور و اشتیاق دانشجویان به همراه سایر اقشار جامعه برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

غلامی افزود: حضور دانشجویان در جبهه‌های نبرد واقعاً چشمگیر بود و پس از این دوران هم دانشجویان بازگشته از جنگ با کوله باری از تجربیات و دستاوردهای ارزنده به خدمت در مراکز مختلف مشغول شدند.

وزیر علوم افزود: بزرگداشت شهدای دانشجو در اوایل دهه ۷۰ به صورت یادواره‌های شهدای دانشجو در دانشگاه‌ها انجام می‌شد، اما در اوایل دهه ۹۰ تدابیری اندیشه شد که انسجام و همدلی در این بخش به وجود بیاید و در همین راستا کنگره‌های ملی بزرگداشت شهدای دانشجو تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه در ثبت و ضبط و تولید آثار فاخر از مجموعه گرانقدر دفاع مقدس باید بیشتر کار شود و در آینده با زحمات جامعه دانشگاهی گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تکمیل می‌شود، گفت: جای خوشحالی است که در میان جوانان جامعه و دانشگاه‌ها افرادی هستند که در اراده و علاقه و تلاش، نمونه‌هایی از جوان‌های دوران دفاع مقدس بوده و هستند.

غلامی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از برنامه راهیان نور محروم شدیم. این برنامه و بازدیدها، دانشجویان را به خوبی با میراث دفاع مقدس، شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌کرد.

در مراسم امروز از سامانه گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو رونمایی و سپس از خانواده سه تن از شهدای دانشجو و همچنین خادمان شهدای دانشجو تقدیر شد.

کد خبر 446891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.