شیشه فروش: آتش نشانان اصفهانی بیش از ۲۰ هزار مأموریت انجام داده اند

شاهین شهر و میمه - مدیر کل بحران استانداری اصفهان گفت: از ۷ مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هزار مأموریت در آتش نشانی‌های استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، منصور شیشه فروش در آئین نمادین تجلیل از آتش نشانان استان در آتش نشانی شهر گز اظهار کرد: در استان اصفهان یک هزار و ۸۳۰ نیروی آتش نشان در ۱۱۵ ایستگاه و ۱۰ سازمان آتش نشانی در ۱۰۹ شهرداری استان مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

وی گفت: به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، آموزش عمومی پیشگیری و کنترل حریق و حادثه به صورت مجازی برای عموم و بخش‌های مختلف اجرایی و عملیاتی در سطح استان برگزار شد و مانورهای عملیاتی دور میزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرها به منظور ارتقای سطح آتش نشانان اجرایی شد.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ۷ مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هزار مأموریت در آتش نشانی‌های استان انجام شده است، افزود: در شهرداری‌های استان اصفهان، کارگروه شناسایی سازه‌های آسیب پذیر در برابر حوادث شهری با هدف شناسایی عوامل خطر و بحران تشکیل شده است و سازه‌هایی که تاب‌آوری ندارد و خطر آفرین‌اند در حال شناسایی و ایمن سازی هستند.

شیشه فروش سه کلید طلایی در حوادث و بحران‌ها را آمادگی قبل از حادثه، انسجام و انگیزه در کل زمان حادثه و داشتن برنامه و برنامه‌ریزی نام برد و گفت: ایثارگری، نظم و دقت، انعطاف پذیری، رعایت سلسله مراتب و اجرای دستورالعمل‌ها از ویژگی‌های آتش نشانان است.

وی گفت: مراسم تجلیل استانی از آتش نشانان امروز به صورت نمادین در شهر گز برگزار شد و از ۱۴ نیروی آتش نشانی این شهر و یک نیروی بازنشسته تجلیل شد.

لزوم حمایت از تکمیل ساختمان نیمه کاره آتش نشانی شهر گز

در این آئین شهردار گز گفت: در یکسال گذشته نیروهای آتش نشانی شهر گز به ۲۱۳ حادثه اعزام شده‌اند که ۴۰ حادثه جاده‌ای بوده و جان ۵۸ نفر نجات یافته است.

محمود بخشی افزود: در حال حاضر ۵ هزار واحد مسکونی در شهر گز بیمه آتش سوزی و بیمه اثاثیه منزل شده است همچنین تمامی کارکنان آتش نشانی بیمه مسؤولیت مدنی هستند.

وی حمایت برای تکمیل ساختمان نیمه کاره آتش نشانی شهر گز را خواستار شد و گفت: با توجه به هم جواری این ایستگاه به آزادراه اصفهان - تهران و پوشش برخی از حوادث آن، نیازمند حمایت جدی هستیم.

کد خبر 446870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.