تعیین تکلیف زمین‌های متروکه بین قبرس و ترکیه

شهردار درینیا، شهری در قبرس، در پی یافتن راهی برای گسترش شهر به سمت منطقه‌ای است که بین این شهرستان و بخش ترک‌نشین واقع شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درینیا از جمله شهرهای قبرسی است که به بدترین شکل ممکن قربانی تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی یونانی-ترکی شده است. در قسمت شرقی این شهر، حدود ۷۵ درصد از آن در قلمرو جمهوری ترک قبرس شمالی قرار دارد و مابقی آن متعلق به جمهوری قبرس است. از زمان حضور نظامی ترکیه در قبرس در سال ۱۹۷۴، شهر درینیا با مشکلات بسیاری هم در خصوص رشد اقتصادی و هم توسعه عمومی مواجه بوده است. با این حال، از همان زمان تا به امروز، مقامات شهری در تلاش بوده‌اند شرایط را برای بهبودی هر چه بیشتر وضعیت زندگی فراهم آورند و شهر را به سوی پایداری و استقلال سوق دهند.

به طور کلی شهر درینیا به دو بخش تقسیم شده است که بین این دو بخش را منطقه عظیم حائلی قرار گرفته است. شهردار درینیا قصد دارد شهر را از دو جهت به سمت این منطقه بدون استفاده گسترش دهد و جوانان را به سکونت در آن جذب کند. اگرچه بیش از دو سوم این منطقه در قلمرو کشور ترکیه قرار دارد، با این حال، مقامات درینیایی در تلاشند به روش‌هایی متفاوت سرزمین خود را به منطقه میانه گسترش دهند. در این راستا، مقامات محلی با کمک سفارتخانه ایتالیا و گروهی از هنرمندان این کشور پروژه‌ای طراحی کرده‌اند که قرار است به زمین‌های متروکه بین درینیا و ترکیه زندگی ببخشد.

در مرحله اول پیاده‌سازی پروژه فوق، قرار است یک سالن تئاتر و سینمایی بسیار بزرگ در هوای باز احداث شود که این کار زمینه را برای اجرای پروژه‌های بیشتر فراهم می‌آورد. طرح این پروژه با واکنش‌های مثبتی از سوی دولت ایتالیا و قبرس مواجه شده به طوری که مقامات رسمی هر دو کشور آمادگی خود برای ارائه هرگونه حمایت مالی را اعلام کرده‌اند. مقامات محلی درینیایی امیدوارند با گسترش شهر به سمت منطقه میانه، هر چه بیشتر جوانان را به سکونت در آن جذب کنند و از این طریق رونقی دوباره به شهر ببخشند.

کد خبر 446860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.