آغاز طرح ورزش و بازی‌های بومی محلی معلولان در مناطق روستایی

طرح ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه برای افراد دارای معلولیت ساکن روستا در ۸ استان آذربایجان شرقی، مازندران، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، ایلام و اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، محمد رضا شهبازی مدیر کل دفتر توانمندی سازی معلولین سازمان بهزیستی، هدف از برگزاری این طرح را توسعه برنامه‌های توانمندسازی معلولین در مناطق روستایی و دسترسی هر چه بهتر افراد دارای معلولیت به امکانات ورزشی دانست و افزود: با اجرای این طرح افراد معلول ضمن پرورش قوای جسمانی، روانی و افزایش مهارت‌های ارتباطی خویش می‌توانند قابلیت‌های خود را در سایر زمینه‌ها و مشارکت اجتماعی ارتقا بخشند.

وی گفت: این طرح در سه مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول افراد دارای معلولیت، کارشناسان و تسهیلگران مورد شناسایی و ارزیابی قرار می‌گیرند، در مرحله دوم افراد برگزیده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و در مرحله سوم تجهیزات ورزشی تهیه و توزیع می‌شوند و با شروع فعالیت‌های ورزشی به مدت چهار ماه، رقابت‌های ورزشی در سطح شهرستان‌ها و استان برگزار می‌شود.

شهبازی گفت: مرحله اول طرح از تاریخ ۱۰ شهریور ماه در ۸ استان آغاز شده است که در ادامه با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، مراحل بعدی طرح انجام خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته این طرح در سه استان به صورت آزمایشی اجرا شد که نتایج مثبت آن مورد توجه افراد دارای معلولیت و مسئولین سازمان قرار گرفت و بر اساس دستور رئیس سازمان یک برنامه پنج ساله تدوین شد که متناسب با بودجه ارائه شده، تا سال ۱۴۰۳ تمامی استان‌ها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

کد خبر 446856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.