ترکیب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اصلاح شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از اصلاح ترکیب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار در توضیح اصلاح ساختاری هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: بنا بر تصمیم اتخاذ شده در جریان اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مقرر شد تا اصلاحی در ارتباط با ترکیب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها صورت گیرد تا هیچ شائبه‌ای پیرامون فعالیت این هیئت نظارتی وجود نداشته باشد.

وی افزود: مقرر شد که یک نفر از قوه قضائیه به انتخاب رئیس قوه به مجلس معرفی شود، ۳ نفر از نمایندگان کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و یک نفر از نمایندگان کمیسیون اصل نود بنا بر رأی نمایندگان در صحن مجلس انتخاب می‌شوند. همچنین دو حقوق‌دان از سوی شورای نگهبان برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به مجلس معرفی و با رأی نمایندگان در صحن برگزیده می‌شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷ نفر هیئت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: لازم به ذکر است در صورتی که نمایندگان رأی مخالف به حقوقدانان معرفی شده از سوی شورای نگهبان دهند، شورای نگهبان موظف است حقوقدانان دیگری را مجدد معرفی کند.

جوکار اظهار کرد: هیئت عالی نظارت استان را ۵ نفر تشکیل خواهند داد که سه نفر آنها از نمایندگان مجلس و یک نفر از دفاتر شورای نگهبان و یک نفر دیگر رئیس دادگستری یا معاون وی خواهد بود.

کد خبر 446852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.