اعزام آتش‌نشانان سنندجی به ۹۳۷ ماموریت امدادی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۹۳۷ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل وزیری با اشاره به هفتم مهر که با عنوان روز آتش نشانی و ایمنی در کشور نامگذاری شده است، به فلسفه نامگذاری این روز اشاره و اظهار کرد: در روز هفت مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می‌شود.

وی افزود: طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد و این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به‌کار بسته است.

فضل وزیری یادآور شد: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دوچندانی داشته‌اند.

وی به آمار عملیات‌های انجام شده در شش ماه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹۳۷ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه انجام شده که ۵۸۹ مورد مربوط به عملیات اطفای حریق و ۳۴۸ عملیات مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ۵۸۹ مورد عملیات اطفای حریق صورت گرفته، ۴۰۸ عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، ۵۷ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۷ فقره اطفا حریق مسکونی، ۲۳ فقره ضایعات و زباله، ۱۰ مورد تجاری، هفت مورد انبار، چهار فقره اطفای حریق ساختمان‌های اداری، چهار فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحدهای آموزشی چهار مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۴ فقره سایر موارد بوده است.

منبع: مهر

کد خبر 446829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.