ایمن‌سازی بازار تاریخی ارومیه

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: ۲ ایستگاه جدید به ایستگاه های آتش نشانی ارومیه اضافه می شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم شاد قوشچی در این باره اظهار کرد اقدامات عمرانی دو ایستگاه جدید آتش نشانی در خیابان البرز و گلشهر ارومیه به اتمام رسیده و در سال جاری به ایستگاه‌های آتش نشانی ارومیه اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازار قدیمی ارومیه جز خطرناک‌ترین بازارها از لحاظ خطر آتش سوزی در ارومیه بود، تصریح کرد: طی چندین جلسه که با مسئولان مربوطه و کسبه بازار انجام شد و همکاری آنها عملیات سیم کشی بازار و تعمیرات آن در حال اتمام است و تمامی کسبه به کپسول آتش نشانی و بازار به سیستم اطفای حریق مجهز شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در خصوص ایمن سازی بازار نیکخواه ارومیه نیز اظهار کرد: این بازار به دلیل داشتن تنها یک در ورود و خروج و دالان‌های تو در تو یکی دیگر از خطرناک‌ترین بازارهای ارومیه است که با همکاری اداره برق کار ایمن سازی سیم کشی آن به اتمام رسیده و نیازمند همکاری کسبه برای خرید کپسول آتش نشانی و مجهز شدن به سیستم اطفای حریق است.

وی یادآور شد: بیشتر پاساژها و پارکینگ‌های ارومیه به سیستم اطفای حریق و کپسول آتش نشانی مجهز است.

شاد قوشچی اعتبار و کمبود ماشین آلات را عمده مشکلات سازمان آتش نشانی دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات در سال جاری پنج دستگاه ماشین توسط شهرداری ارومیه خریداری شده که در حال مونتاژ برای تحویل به سازمان است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه سال جاری ۱۲۰۰ مورد مأموریت در ارومیه ثبت شده که ۸۵۰ مورد آتش سوزی و ۳۴۰ مورد مأموریت امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه افزود: در حال حاضر ۳۰۰ نیروی آتش نشان در حال فعالیت هستند.

وی وضعیت امداد و نجات در ارومیه را نسبت به دیگر کلانشهرها خوب دانست و مدت زمان حضور در سر صحنه در ارومیه را میانگین شش دقیقه اعلام کرد و گفت: مردم رکن اصلی هماهنگی در هر حادثه و بحران هستند بنابراین در زمان وقوع هر حادثه مردم باید در هماهنگی و کمک به آتش نشان‌ها یاری‌گر باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 446798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.