معاینه فنی برای فعالیت تاکسی‌های شهری بندرعباس الزامی است

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس، گفت: یکی از ملزومات برای داشتن هرگونه فعالیت خودروها به عنوان مسافربرهای درون شهری که تحت نظارت سازمان هستند داشتن معاینه فنی سلامت خودرو است.

عباس رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی تمام قطعات و اجزای ماشین و نحوه عملکرد آن بررسی می‌شود، اظهار کرد: به فرآیند بررسی سلامت خودرو از هر نظر معاینه فنی گفته می‌شود که پس از تأیید سلامت خودرو در مراکز معاینه فنی گزارشی مبنی بر کارکرد صحیح خودرو و قطعات در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر خودرو داخلی و خارجی چهار سال پس از تولید نیازمند بررسی و دریافت معاینه فنی سلامت است، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۰۰ تاکسی زرد و خودروهای ساماندهی شده تحت نظارت سازمان فعال بوده که هر کدام مکلف به دریافت معاینه فنی سلامت خودرو خود هستند.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس افزود: از این تعداد خودرو فعال حمل و نقل عمومی شهری در بندرعباس قطعاً تعداد زیادی دارای عمر بالای چهار سال بوده و نیازمند دریافت معاینه فنی جهت مجوز فعالیت از سازمان خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: هنگام تست معاینه فنی خودروها در مرحله اول بازدید چشمی از بدنه و قطعات ظاهری و داخلی خودرو صورت می‌گیرد سپس آزمون آلایندگی، آزمون کمک فنرها، ترمزها، سیستم تعلیق، چراغ‌ها، هم راستایی چرخ‌ها، مورد بررسی فنی قرار می‌گیرد.

رئیسی تصریح کرد: همراه داشتن اصل کارت یا سند خودرو و فرم تشخیص عیوب ظاهری هنگام مراجعه به مراکز معاینه فنی الزامی است.

کد خبر 446795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.