اولین باخت بایرن، تحقیر پپ، درخشش سوارز و فاتی

در فوتبال اروپا که چند وقتی بیشتر نیست که شروع شده شده، رقابت های گرم و جذاب و پرگلی را شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این هفته‌ی فوتبال اروپا، اتفاقات جالبی رقم خورد که با مورد بررسی قرار می‌دهیم

۱- بایرن مونیخ بالاخره باخت

شب گذشته یکشنبه ششم مهر ماه، تیم فوتبال بایرن مونیخ از هفته دوم بوندس لیگا میهمان تیم فوتبال هوفانهایم بود که با نتیجه سنگین چهار بر یک مغلوب شد شاگردان هانسی فلیک فصل قبل سه گانه داخلی و اروپایی را بردند و ۲۳ بازی بدون باخت را پشت سر گذاشته بودند و این اولین شکست آنها هم در فصل جدید و هم پس از مدتی طولانی است. پس از پایان این دیدار بود که خبرنگاران از بازیکنان بایرن در مورد فشردگی تقویم بازی‌ها و اینکه هر سه روز باید بازی انجام دهند سوال پرسیدند، اما مانوئل نویر جواب داد: "ما سال قبل هم به همین شکل بازی کردیم به آن عادت داریم و تازه شروع فصل است." این در حالی است که باواریایی‌ها دو شب دیگر در سوپرجام فوتبال آلمان باید به مصاف بورسیا دورتموند لوسین فاوره برود.

۲- اولین پیروزی کومان با الماسی فاتی

تیم فوتبال بارسلونا در چند ماه اخیر با حواشی زیر و درشت دست و پنجه نرم کرده است، از شکست سنگین مقابل بایرن فلیک گرفته تا داستان جدایی لیونل مسی و بیرون انداختن لوئیز سوارز. آنها از هفته سوم لالیگا و در ورزشگاه نیوکمپ اولین دیداری که رونالد کومان هلندی روی نیمکت می‌نشست، با چهار گل از سد ویارئال اونای امری گذشتند.

در این دیدار ستاره آبی اناری‌ها یک پسر بچه ۱۷ ساله بود که اجازه نداد لیونل مسی در نخستین دیداری که دوست صمیمی اش لوئیز سوارز کنارش نبود، احساس تنهایی کند. فاتی که الماس آبی اناری‌ها است در این دیدار دو گل به ثمر رساند و بهترین بازیکن زمین هم لقب گرفت.
قطعاً حضور الماس لاماسیا در بارسلونا می‌تواند خیال کاتالان‌ها را برای دوران بعد از مسی راحت کند.

۳- درخشش سوارز با پیراهن آتلتیکو تنها در ۲۰ دقیقه

تیم فوتبال آتلتیکو مادرید هم تحت هدایت دیگو سیمئونه هفته سوم لالیگا را با بردی پرگل جشن گرفت. روخی بلانکوس در چند وقت اخیر با جذب لوئیز سوارز مهاجم اروگوئه‌ای سابق بارسلونا به کانون توجهات تبدیل شده بود. آنها در این دیدار مقابل گرانادا با نتیجه شش بر یک به پیروزی پرگل رسیدند.

نکته جالب این دیدار آنجا بود که سوارز دقیقه ۷۰ به بازی آمد و همین ۲۰ دقیقه برای او کافی بود تا به همه ثابت کند او همچنان بهترین نوک جهان است. لوئیزیتو ۲ گل زد و یک پاس گل هم ثبت کرد تا مشت محکمی بر دهان منتقدانش و همچنین مدیریت بارسا بزند. با این درخشش در ادامه، مطمئناً رونالد کومان و مدیران بارسا حسرت جدایی سوارز را خواهند خورد.

۴- تحقیر سیتزن‌ها به دست روباه‌ها؛ واردی قاتل پپ

در لیگ برتر انگلیس و از هفته سوم، تیم فوتبال منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد با مصاف لستر سیتی براندن راجرز رفت. پپ که فصل گذشته نبرد قهرمانی را به رقیب سرسختش یورگن کلوپ آلمانی باخته بود و تاکنون برای موفقیت با آبی آسمانی‌ها خرج‌های زیادی روی دست مالکان متمول است تیم گذاشته است، امسال هم با جذب فرانندو تورس، ناتان آکه و احتمالاً روبن دیاز ۲۳ ساله از بنفیکا، می‌خواهد به هر شکلی شده با سیتیزن‌ها موفق شود.

مربی اسپانیایی می‌دانست که مقابل روباه‌های کینگ پاور کار سختی در پیش دارد. تیم او در این دیدار با نتیجه عجیب و سنگین پنج بر دو مقابل میدان جسور راجرز تحقیر شد تا پپ به فکر یک تغییر اساسی بیافتد. برای لستر جیمی واردی هتریک کرد. او مقابل تیم‌های گواردیولا بیش از هر بازیکنی گل زده است. او دوبار سابقه هتریک مقابل تیم سیتی را دارد.‌

۵- پیرلو و پسران از این گرگ‌های المپیکو فرار کردند

از هفته دوم سری‌آ ایتالیا تیم فوتبال یوونتوس در ورزشگاه المپیکو به مصاف میزبانش رم رفت. بانوی پیر در فصل جدید آندره‌آ پیرلو را به عنوان سرمربی انتخاب کرده تا بتواند همراه با او به موفقیت برسد.

عده‌ای این انتخاب را عجولانه و اشتباه می‌دانند، برخی دیگر هم از هافبک سابق تورینی‌ها حمایت می‌کنند. یوونتوس شب گذشته سختی زیادی کشید، آنها دو بار توسط جوردن ورتوت گل خوردند، اما ستاره پرتغالی اجازه نداد یووه به دست گرگ‌ها دریده شود، این در حالی است که بانوی پیر از دقیقه ۶۴ با اخراج آدرین ربیوت ده نفره شده بود و فشار زیادی را تحمل می‌کرد. رونالدو بازی را مساوی کرد تا تیمش از دست گرگ‌های المپیکو جان سالم به در ببرد.

کد خبر 446771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.