جریمه ۳۸ میلیارد ریالی احتکار خودرو در شیراز

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۳۸ میلیارد ریالی یک محتکر خودرو خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، غلامرضا سالاری، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر دپوی تعداد زیادی خودروی صفر کیلومتر در یک انبار، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان به همراه مأمورین پلیس آگاهی فارس وارد عمل شدند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: طی بازرسی از انبار مورد نظر تعداد ۱۶۰ دستگاه خودروی صفر کیلومتر کشف و پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی فارس تشکیل شد.

وی گفت: طبق بررسی‌ها مشخص شد که خودروهای مکشوفه متعلق به یکی از نمایندگی‌های فروش خودروست، با احضار مسئول این نمایندگی به تعزیرات، تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام و نهایتاً مشخص شد که خودروهای مکشوفه به قصد گران فروشی و سوءاستفاده از شرایط بازار احتکار شده است.

سالاری اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه ۳۸ میلیارد ریالی مسئول این نمایندگی و الزام به عرضه خودروها در بازار صادر کرد و حکم صادره نیز در شعبه تجدید تأئید شد.

حکم ۱۷۲ میلیاردی برای عدم ایفای تعهدات در آذربایجان شرقی

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از جریمه ۱۷۲ میلیارد ریالی مدیرعامل یک شرکت به دلیل عدم ایفای تعهدات خبر داد.

محسن عسگری گفت: مأمورین اداره نظارت گمرک شهرستان جلفا با بررسی اظهارنامه یک شرکت وارد کننده متوجه می‌شوند که کالای تخم کتان با هزینه گمرکی ۵ درصد ارزش کالا، اظهار شده اما با نمونه برداری از کالا و ارسال آن به کارشناسان مربوطه تخم فالاریس بودن کالا محرز شده و پرونده تخلف تشکیل شد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات، اظهار کرد: شعبه ویژه تعزیرات حکومتی شهرستان مرند با توجه به اینکه تعرفه واردات تخم فالاریس ده درصد ارزش کالا محاسبه می‌شود، تخلف را محرز اعلام و شرکت متخلف را به ضبط کالا و پرداخت ۱۷۲ میلیارد و۳۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

کد خبر 446769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.