المان‌های شهری آیینه تمام نما از هویت و فرهنگ یک شهر است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: المان‌ها می‌تواند آیینه‌ای تمام نما از هویت و فرهنگ یک شهر باشند.

به گزارش ایمنا، احمدرضا سلامی در این باره اظهار کرد: اهمیت ارتقای کیفیت بصری فضای عمومی شهرها، به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل در جذب سرمایه‌های اجتماعی و نقش هنر شهری در دمیدن روح به این فضاها و القای حس امنیت و تعلق به شهروندان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه ورود هنر به عرصه فضاهای شهری موجب ارتباط بیشتر با شهروندان می‌شود، تصریح کرد: این نمادها در ایجاد فضای زیبا و هنری و خارج کردن حالت یکنواختی در سطح شهر و دمیدن روح زندگی و ایجاد نشاط در شهروندان نقش بی‌بدیلی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: کمک به ارتقای کیفیت بصری محیط زندگی، تقویت کننده مکان و زمان، ارتباطات اجتماعی و کلامی میان انسان‌ها، تداعی کننده اصول، ارزش‌ها و عرف جامعه، کمک به تنوع و غنای شهری، ایجاد حس جهت یابی و موقعیت یابی، ارتقا سطح دلبستگی افراد به فضاها و محیط‌های شهری، ایجاد سرزندگی و نشاط و متمایز ساختن شهرها از یکدیگر را از کارکردهای المان‌های شهری برشمرد.

سلامی تصریح کرد: طراحان در سال جاری باید المان‌هایی را در نظر بگیرند که سبب انتقال هویت شهری در اذهان و در نهایت رضایتمندی شهروندان و بهبود کیفیت محیط شهری شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان ارائه طرح‌های هنرمندانه در استقبال از بهار ۱۴۰۰ طی شهریور ماه، تاکید کرد: هر هنرمند می‌تواند حداکثر با پنج اثر در این رویداد شرکت کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۵ مهر ماه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی WWW.PARKS.MASHHAD.IR مراجعه کنند، ادامه داد: طراحی احجام، سازه‌ها، مونومان های ترکیب شده با گل، طراحی گل آرایی میادین، آیلندها و لچکی‌های مهم شهری، طراحی تزئینات شهری ترکیبی، دیواری و حجمی از محورهای این فراخوان است.

کد خبر 446754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.