تنظیم پیش‌نویس سند همکاری شهرداری‌های ایران و شهرداری کابل

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تنظیم پیش نویس برنامه اقدام مشترک شهرداری های ایران و شهرداری کابل خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حسین رجب صلاحی اظهار کرد: در راستای بهره گیری از ظرفیت شهرداری‌های ایران، به ویژه شهرداری‌های کلانشهرها و سازمان‌های وابسته و همچنین بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه مدیریت شهری در توسعه شهری کابل و با توجه به علاقه مندی شهرداری کابل در بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور ایران؛ پیش نویس برنامه اقدام مشترک و ساز و کارهای همکاری و تعاملات فی‌مابین آتی تنظیم و طی جلسه مشترک با شهرداری و معاونین شهرداری کابل مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا پیش بینی شده است تا شش کمیته اجرایی با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و عضویت کلانشهرهای ایران تشکیل و هرکدام در زمینه‌های تخصصی مربوطه، برنامه‌ها و اقدامات مشترک را بررسی و اجرا کند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در این جلسه مقرر شد طرفین ظرف مدت یک هفته پیش نویس تهیه شده را به تأیید مراجع قانونی کشور خود رسانده و زمینه نهایی شدن آن را فراهم کنند.

رجب صلاحی خاطر نشان کرد: نهایی و اجرایی شدن این برنامه اقدام مشترک، می‌تواند زمینه‌های حضور مؤثر و فعال بخش خصوصی و سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها ایران در برنامه‌های توسعه‌ای شهرداری‌های افغانستان را بیش از پیش فراهم نماید.

وی با اشاره به حضور فعالانه شهرداری‌های تهران، مشهد و اصفهان و سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان خراسان رضوی در نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات وابسته ایران- افغانستان، که در روزهای اول تا سوم مهر در کابل برگزار شد و استقبال خوب مسؤولان دولت و شهرداری‌های افغانستان، گفت: در پایان سفر هیأت اعزامی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به کابل مقرر شد در جلسه مشترک با نمایندگان شهرداری کابل، پیش نویس برنامه اقدام مشترک شهرداری‌های ایران و شهرداری کابل تنظیم شود که در نشست تخصصی فی مابین انجام شد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین در خصوص این نمایشگاه عنوان کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی مشترک خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات وابسته، ایران و افغانستان در روزهای اول تا سوم مهرماه با حضور نمایندگان شهرداری‌ها و شرکت‌های ایرانی و افغانی و هیئت اعزامی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با هدف آشنایی مسئولان مدیریت شهری افغانستان با توانمندی‌های کشورمان در زمینه موضوعات برگزار شده در کابل برگزار شد.

رجب صلاحی افزود: در این نمایشگاه ظرفیت‌های ایران در عرصه مدیریت شهری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط وزارت کشور با همکاری سفارت ایران در کابل در غرفه‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری‌های تهران و مشهد و اصفهان و سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی و برخی شرکت‌های بخش خصوصی ارائه شد.

وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه هیأت اعزامی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری‌های حاضر در نشست‌هایی با مسؤولان عالی کشور افغانستان از جمله وزیر امور خارجه و وزیر مالیه و بخش خصوصی افغانستان و همچنین شهرداران و مسؤولان شهرداری‌های کابل و هرات؛ قابلیت‌های شهرداری‌های ایران در زمینه‌های مختلف حوزه کاری را تشریح و ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش خصوصی ایران برای تأمین نیازهای مدیریت شهری را تشریح کردند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: همچنین سمینار تخصصی با عنوان تجربیات مدیریت شهری در مرکز نوآوری و استعدادهای دانشگاه کابل برگزار شد و در آن تجربیات کشورمان برای دانشجویان و پژوهشگران افغانی تشریح و به سوالات مطرح شده در زمینه‌های طرح‌های جامع و تفصیلی، بازآفرینی شهری، ساماندهی صنایع و مشاغل و دست فروشان، حمل و نقل و ترافیک و مدیریت روستایی پاسخ داده شد.

کد خبر 446727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.