شیخی: تامین دارو و سلامت مردم برای مجلس مهم است

سخنگوی کمیسیون بهداشت ‌درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یک و نیم میلیون دوز واکسن به کشور وارد شده است که در اختیار افراد های ریسک همچون بیماران مبتلا به سرطان، کودکان و خانم‌های باردار قرار می‌گیرد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایمنا پیرامون جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت، صمت، امور خارجه، اطلاعات، رئیس سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی آخرین وضعیت تأمین، تدارک و تخصیص ارز به واکسن، داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی تشکیل شد.

وی افزود: آقای شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در مورد واردات واکسن آنفلوانزا گفت که با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها، تمامی تلاش‌ها صورت گرفته و یک و نیم میلیون دوز واکسن به کشور وارد شده است که در اختیار افرادهای ریسک همچون بیماران مبتلا به سرطان، کودکان و خانم‌های باردار قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: در این جلسه، نمایندگان سوالاتی درباره تأمین ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی مطرح کرده و تاکید داشتند که باید شفاف‌سازی درباره نحوه تخصیص ارز صورت گیرد. موضوع تأمین دارو و سلامت مردم برای مجلس مهم است.

شیخی ادامه داد: طبق توضیحات ارائه شده، تحریم‌ها تأثیرگذار بوده و به همین دلیل باید اولویت‌بندی در تخصیص ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی صورت گیرد. پیشنهاد کمیسیون این بود که کمیته‌ای تشکیل شده و اولویت‌ها را برای تخصیص ارز تعیین کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که نباید داروهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید شده، به کشور وارد شود؛ البته مسئولان وزارت بهداشت این را گفتند که قانونی باید تصویب شود که پزشکان از تجویز داروی خارجی منع شوند. توضیح کمیسیون این بود که این موضوع در برنامه ششم قید شده و نهادهای نظارتی داخل وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید نظارت‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 446723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.