وظیفه مدیران شهری ارائه ضمانت برای موفقیت فعالیت‌های استارتاپی نیست

عضو هیئت علمی گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان و عضو فدراسیون جهانی آینده پژوهی گفت: وظیفه مدیران شهر ارائه ضمانت به جوانان در خصوص موفقیت استارتاپ‌های آنها نیست، بلکه باید تنها زمینه فعالیت را فراهم کرده و موانع را از سر راه بردارند.

محسن طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت و جایگاه همراهی و هماهنگی اداره شهر با اکوسیستم و اجزای آن اظهار کرد: نسل امروز دیگر همچون جوانان دهه‌های قبل به مشاغل کارمندی و پشت‌میزنشینی علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و کار کردن برای یک کارفرما و دریافت حقوق از او را دور از شأن خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه استارتاپ‌ها می‌توانند موجب جلب مشارکت مردم در فرآیندهای شهری شوند، افزود: مدیران شهری اصفهان نیز باید زمینه ورود جوانان به این عرصه را فراهم کنند.

عضو فدراسیون جهانی آینده پژوهی تأکید کرد: وظیفه مدیران شهر ارائه ضمانت به جوانان در خصوص موفقیت استارتاپی آنها نیست، بلکه باید زمینه فعالیت را فراهم کنند و موانع را از سر راه بردارند.

وی با معرفی چند شهر شاخص دنیا در عرصه اکوسیستم و کارآفرینی همچون «استکهلم» و «برلین» گفت: هر شهری قادر است در حوزه‌ای متفاوت با شهر دیگر در این عرصه‌ها فعالیت کند البته قرار نیست جهت حرکت تمام شهرها در این حوزه مشابه یکدیگر باشد.

طاهری با بیان اینکه شهر برلین توانسته به لحاظ فرهنگی در زمینه استارتاپ و کارآفرینی پیشرفت خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اصفهان به دلیل برخورداری از سابقه غنی فرهنگی می‌تواند در این حوزه موفق باشد.

عضو هیئت علمی گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان فعالیت استارتاپ‌ها را یکی از ضروریات شهرها دانست و تاکید کرد: فضاهای کارآفرینی باید در بافت شهری قرار گیرد تا تیم‌های کارآفرینی که بیشتر از قشر جوان جامعه هستند به بازار، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دسترسی داشته باشند و سریع‌تر به اهداف خود برسند.

کد خبر 446717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.