اصفهان نیازمند بانوان آتش‌نشان است

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخشی از افراد حادثه دیده بانوان هستند، برای امدادرسانی به آن‌ها در حوادث شهر نیازمند آتش نشان بانو در کنار آقایان هستیم.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تاکید شورای شهر اصفهان بر تکمیل و نوسازی امکانات و تجهیزات آتش نشانی با وجود افزایش چشمگیر قیمت‌ها، اظهار کرد: در سه سال گذشته به تجهیز خودروهای آتش نشانی توجه ویژه‌ای شده و سعی شد با اضافه شدن خودروهای جدید، ناوگان جوان‌تری برای امدادرسانی شهروندان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته به سازمان آتش نشانی صرف تخصیص زمین برای ساخت ایستگاه‌های جدید و خرید تجهیزات می‌شود، افزود: اصفهان با ۲۵ پایگاه آتش‌نشانی وضعیت مطلوبی در کشور دارد اما برای رسیدن به استانداردهای جهانی باید این تعداد به ۴۲ پایگاه برسد که تعدادی از پایگاه‌های موردنیاز درحال آماده شدن است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تعدادی از نیروهای آتش نشان اصفهان در سال‌های اخیر بازنشسته شده بودند و افتتاح ایستگاه‌های جدید نیاز به آتش نشانان را بیشتر می‌کند بنابراین سال گذشته تعدادی نیروی جدید استخدام شدند و امسال نیز مجوز استخدام تعداد دیگری آتش نشان از وزارت کشور گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آتش نشانان باید علاوه بر صلاحیت علمی، توانایی جسمانی ویژه برای امدادرسانی را نیز داشته باشند، اظهار کرد: اخیراً ۲۲۴ نفر آتش نشان مرد جذب شده‌اند و با توجه به اینکه بخشی از افراد حادثه دیده بانوان هستند، برای امدادرسانی به آن‌ها در حوادث شهر نیازمند آتش نشان بانو در کنار آقایان هستیم و لازم است شرایط جذب بانوان نیز در آتش نشانی اصفهان فراهم شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با وجود ضعف در برخی امکانات و محدودیت‌های نیروی انسانی، آتش نشانان اصفهان حتی در قالب شیفت‌های بیشتر به امدادرسانی پرداخته‌اند تا زمان استاندارد رسیدن به حادثه حفظ شود.

جوادی ابراز امیدواری کرد که بتوان با افزوده شدن نیروهای جدید، خلاءهای موجود سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان از لحاظ نیروی انسانی نیز جبران شود تا با وجود سنگین‌تر شدن ترافیک و توسعه طولی شهر، امدادرسانی به نحو مطلوب باقی بماند.

اختصاص ۵ درصد درآمد صدور پروانه‌های ساختمانی به آتش نشانی

وی خاطرنشان کرد: پیشتر کسری بودجه سازمان آتش نشانی از طریق کمک‌ها و تسهیلات شهرداری جبران می‌شد که همین امر باعث انباشته شدن میزان مطالبات ناشی از این تسهیلات بود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای رفع این مشکل و با تصویب شورای شهر درصدی از درآمد صدور پروانه‌های ساختمانی به این سازمان اختصاص یافت؛ ابتدا این رقم یک درصد بود و اکنون به پنج درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه با این اقدام بودجه سازمان آتش نشانی به حدی رسید که هزینه‌های این سازمان را پوشش داده و سازمان نیازمند وام و تسهیلات شهرداری نباشد، ادامه داد: بودجه مستقل به آتش نشانی کمک می‌کند تا برنامه ریزی مناسب‌تری در حوزه فعالیت خود داشته باشد.

کد خبر 446712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.