دست از تهمت زدن به شورای شهر بردارید

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی افراد گره آفرینی می کنند و تهمت های ناروایی به شورای شهر می زنند که از این افراد می‌خواهم اگر دغدغه مردم و شهر را دارند به جای تهمت زدن کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در جامعه و ضرورت فرهنگ سازی، باید اهمیت ویژه‌ای را برای رابطان ناشنوا در نظر گرفت تا زندگی فعلی این قشر با آسیب پذیری کمتری مواجه شود بدین سبب با حضور نمادین یک رابط ناشنوا در جلسه امروز قصد داریم به جایگاه ناشنوایان در جامعه توجه بیشتری شود.

وی در خصوص طرح ساماندهی اطراف حرم امام رضا (ع) افزود: از سال ۷۱ و با توجه به بافت نابسامان اطراف حرم رضوی وزارت مسکن و شهرسازی برای بهبود شرایط پیش قدم و در این راستا قرار شد شرکت بازآفرینی شهری ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هفت سال پس از ایجاد این شرکت و با توجه به ناتوانی آن در قبال اهداف خود، شرکت دیگری با نام شرکت عمران سازان و مسکن ثامن تأسیس شد تا در راستای شرکت قبلی و برای کمک به شرکت بازآفرینی شهری گام بردارد.

وی ادامه داد: بعد از این مدت و با کم رنگ شدن نقش شرکت بازآفرینی، شورای شهر به موضوع ورود کرده و اعضا معتقدند که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص باید پاسخگو باشد و از اینکه نتوانسته مأموریت خود را به پایان برساند گلایه‌هایی وجود دارد.

حیدری تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی در هر سال بیش از ۲.۵ درصد نیست، در حالی که این موضوع باید هرچه زودتر حل و فصل شود و این وضعیت برای فضای اطراف حرم زیبنده نیست.

وی خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مواضع روشنی در قبال نوسازی شهر دارد. دفاتر تسهیل گری در منطقه پیرامونی حرم ایجاد شده تا مردم خود اقدام به نوسازی کنند و حقی تضییع نشود اما عده‌ای قصد متشنج کردن فضا را دارند و برچسب‌هایی به شورای شهر می‌زنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: رویکردهای مشخصی از سوی اعضای شورا بر خلاف ادعای برخی افراد وجود دارد به طور مثال همین شورا، اعتباری را برای مسیرهای تشرف به حرم به شهرداری ثامن اختصاص داده است تا هویت این مضجع شریف بیش از پیش حفظ شود، تأمین دید منظری برای حرم نیز یکی دیگر از دغدغه‌های شورا بوده و در راستای رسیدن به آن فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی در خصوص برخی حواشی علیه شورای شهر، افزود: حرف اصلی شورا این است که حقوق مردم رعایت شود، افرادی هستند که در منطقه حرم رضوی اقدام به کارآفرینی و یا سرمایه گذاری کرده‌اند و نمی‌توان اقدامات آنان را نادیده گرفت. در واقع با در نظر گرفتن تمام معضلات بحث ساماندهی مناطق اطراف حرم با جدیت پیگیری می‌شود و بر خلاف برخی ادعاها مدیریت شهری هیچ حسابی برای درآمدزایی جهت بازسازی بافت شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم باز نکرده است.

حیدری در پایان گفت: برخی افراد گره آفرینی می‌کنند و تهمت‌های ناروایی به شورای شهر می‌زنند که از این افراد می‌خواهم اگر دغدغه مردم و شهر را دارند به جای تهمت زدن کمک کنند؛ امیدوارم با دستگاه‌های ذیربط فضای انسجام را پیش آوریم تا در این راستا به موفقیت برسیم.

کد خبر 446708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.