نجات ماهیان گرفتار در رودخانه زاینده‌رود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به دنبال خشک شدن زاینده رود در چند روز گذشته، طرح جمع آوری ماهیان بستر رودخانه توسط شهرداری در دست اقدام است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چند روزی از بسته شدن آب زاینده رود گذشته و بستر رودخانه در برخی قسمت‌ها به طور کامل خشک شده و در برخی قسمت‌ها هنوز اندکی آبی وجود دارد؛ در این میان هزاران قطعه ماهی در حال از دست دادن زیستگاه خود هستند.

وی با اشاره به بسته شده جریان آب در رودخانه زاینده رود، تصریح کرد: متأسفانه خشک شدن رودخانه زاینده رود مشکلات جبران‌ناپذیری را برای اکوسیستم استان به ویژه شهر اصفهان در بر خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: همه ساله با بسته شدن رودخانه زاینده رود شاهد تلف شدن چندین هزار ماهی و بچه ماهی هستیم که در این رود به عنوان زیستگاه خود زندگی می‌کند.

وی افزود: حال با توجه به خشک شدن زاینده رود طرح جمع آوری ماهیان بستر رودخانه توسط شهرداری اصفهان در دست اقدام است.

امیری ادامه داد: با توجه به جریان نداشتن آب در رودخانه زاینده‌رود و خشک شدن بستر رودخانه بسیاری از ماهی‌های رودخانه در گودال‌های باقیمانده آب محبوس شدند در همین راستا معاونت خدمات شهری توسط عوامل اجرایی خود در سازمان خدمات موتوری اقدام به جمع آوری و رها سازی این ماهی‌ها کرده است.

وی گفت: چند اکیپ از عوامل سازمان خدمات موتوری و مدیریت انهار معاونت خدمات شهری مأموریت یافته‌اند تا نسبت به جمع آوری ماهیان گرفتار اقدام کنند که تاکنون در حدود پنج هزار ماهی جمع آوری و در محل برکه مجموعه بزرگ باغ فدک رها سازی شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برکه باغ فدک با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با عمق ۱.۵ متر است که در همین ارتباط، سیستم هوادهی جهت اکسیژن ماهی‌ها در برکه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: جمع آوری ماهی‌ها تا زمانی که ماهی در رودخانه وجود دارد، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 446703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.