ساخت سردیس سردار شهید رضا حبیب‌اللهی در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در سال جاری علاوه بر نقاشی تصاویر شهدا، ساخت سردیس شهدا را در دست اقدام دارد.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساخت سردیس‌های شهدا یکی از موضوع‌های مهم در سازمان زیباسازی است و اکنون ساخت سردیس سردار شهید رضا حبیب‌اللهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری چهار سردیس از شخصیت‌های برجسته توسط هنرمندان ساخته شده و در مکان‌های مختلفی نصب شده است، افزود: سردیس میرزا غلامرضا اصفهانی، از استادان خوشنویسی ایرانی و یکی از برجسته‌ترین خوش‌نویسان خط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق یکی از سردیس‌های نصب شده بوده که توسط هنرمند بشیر ناصری ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: جنس این سردیس، فایبرگلاس و دارای دو متر ارتفاع است که در خیابان باغ گلدسته، درب ورودی بازار هنر اصفهان نصب شده است.

وی با بیان اینکه سردیس دیگر از سردار شهید قربانعلی عرب است، تصریح کرد: این سردیس توسط هنرمند هادی جواهر ساخته شده و در پل شهید قربانعلی عرب واقع در خیابان کاوه نصب شده است.

مؤذنی خاطرنشان کرد: جنس سردیس سردار شهید قربانعلی عرب از سنگ است و ۲.۵ متر ارتفاع دارد.

وی با بیان اینکه سردیس دیگر متعلق به ابوعلی سینا است که توسط هنرمند مجتبی آقا باباگلی ساخته شده است، گفت: این اثر که از جنس فایبرگلاس و دارای ۱.۷۰ متر ارتفاع بوده، در میدان شهدا، ورودی خیابان ابن‌سینا نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: تندیس کارگر نیز که اثر دیگر هنرمند مجتبی آقا باباگلی است که در خیابان دانشگاه، ورودی بلوار کارگر نصب و به مناسبت روز کارگر از آن رونمایی شد.

وی با بیان اینکه چهارمین سردیس متعلق به جامی شاعر و ادیب ایرانی است که در خیابان جامی، پاتوق جامی نصب شده است، اظهار کرد: این اثر توسط هنرمند محمد سلامت‌زاده از جنس فایبرگلاس با ارتفاع ۱.۷۰ متر ساخته شده است.

مؤذنی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان برای فضاسازی و زیباسازی شهر، یکی از سیاست‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است.

کد خبر 446694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.