اعزام آتش‌نشانان رودسر به ۳۰۳ مأموریت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر گفت: آتش‌نشانان این سازمان در شش ماه نخست امسال به ۳۰۳ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات اعزام شدند.

سعید صابر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر در شش ماه گذشته، به ۳۰۳ مورد عملیات اعزام شدند که از این تعداد عملیات ۲۱۶ مورد آتش سوزی و ۸۷ مورد امداد و نجات بوده است.

وی افزود: آتش نشانان رودسر در این تعداد عملیات به ۱۵۹ مورد حادثه اطفای حریق علفزار، باغ و درخت، ۲۴ مورد آتش سوزی منزل مسکونی و ۱۰ مورد واحد تجاری و دولتی اعزام شدند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر، علت آتش سوزی بسیاری از منازل مسکونی در رودسر فرسودگی تأسیسات برقی و اتصال سیم‌های برق بوده است.

صابر عنوان کرد: آتش نشانان در این مدت به تعداد ۸۷ مورد عملیات امداد و نجات شامل ایمن سازی، ۱۷ مورد تصادفات جاده‌ای، ۱۱ مورد آسانسور و گیر کردن انگشتر در دست و ۲۴ مورد جمع آوری حیوانات موزی به شهروندان خدمات ارائه کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با بیان اینکه آتش سوزی خودرو و اماکن تجاری در پنج ماه گذشته ۴۴ درصد در رودسر کاهش داشته است، اضافه کرد: حوادث در این شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۴ درصد کاهش داشته و علت آن در نتیجه توجه به مقوله پیشگیری، آموزش و بازدید از اماکن پرخطر سطح شهر بوده است.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با ۳۰ نیروی انسانی و پنج خودروی سنگین، سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 446682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.