چرا مصرف زینک در درمان بیماری کرونا موثر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که زینک توانایی مقابله با بیماری کووید-۱۹ را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان اسپانیایی دریافتند که وضعیت سلامتی افراد کرونایی که در بیمارستان بستری شدند و میزان زینک موجود در خون آن‌ها کم بود، وخیم‌تر از کسانی بود که این ماده معدنی به مقدار طبیعی در خون آن‌ها وجود داشت. سطح پایین زینک در بدن افراد باعث افزایش التهاب در دوران بیماری و بروز علائم شدیدتر می‌شود. محققان معتقد هستند که زینک می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند.

پژوهشگران در مطالعه جدید خود اطلاعات پزشکی ۲۴۹ فرد که به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بودند را بررسی کردند. میانگین سنی این افراد ۶۳ سال بود و هشت درصد آن‌ها نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند. طی انجام این مطالعه میزان زینک موجود در خون بیماران هنگام پذیرش در بیمارستان اندازه‌گیری شد؛ این میزان حدود ۶۴ میکروگرم بر هر دسی لیتر خون بود.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد که میزان زینک موجود در خون افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، فقط ۴۳ میکروگرم بر دسی لیتر و بسیار پایین‌تر از مقدار میانگین این ماده معدنی بود. در مقابل میزان زینک در خون افرادی که از این بیماری جان سالم به در بردند، تقریباً ۶۳ میکروگرم بر دسی لیتر بود. به گفته محققان مقدار بالای زینک در خون بیماران کرونایی باعث کاهش سطح پروتئین‌های التهابی آن‌ها می‌شود.

محققان با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت، شدت بیماری و روش‌های درمانی به این نتیجه رسیدند که با افزایش هر واحد زینک موجود در خون افراد، خطر مرگ ناشی از کرونا در هنگام بستری شدن در بیمارستان هفت درصد کاهش پیدا می‌کند؛ البته نتایج این مطالعه هیچ رابطه علت و معلولی را تأیید نمی‌کند و لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 446669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.