اصابت خمپاره راکتی به یکی از روستاهای مرزی ایران در جریان درگیری آذربایجان و ارمنستان

نماینده کلیبر و خداآفرین از جزئیات اصابت یک خمپاره به یکی از روستاهای مرزی ایران در جریان درگیری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین حاتمی با تأیید خبر اصابت یک خمپاره به یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی در جریان تشدید درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: در میله مرزی ۴۸ تا ۵۰ و در جریان درگیری میان دو کشور یک خمپاره راکتی به اراضی مرتعی روستای خلف‌بیگلو در خداآفرین اصابت کرده و عمل هم نکرده که خوشبختانه تلفات مالی و جانی نداشته است.

وی گفت: هنوز معلوم نیست که منشأ این خمپاره کدام یک از دو کشور آذربایجان و ارمنستان بوده‌اند، اما از سوی مرزبانی کشورمان در این خصوص تذکرات لازم به طرفین داده شده و گفته شده از هر کشوری خسارتی به خاک ما وارد شود، باید پاسخگو باشد.

نماینده کلیبر و خداآفرین از توابع آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این رابطه باید رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک انجام شود که با کمترین هزینه این وقایع به پایان برسد، افزود: این اتفاقات با توجه به تکرار تنش‌های میان دو کشور هم مرز ایران، مسبوق به سابقه است و به دلیل اینکه در نقطه صفر مرزی انحنا و تو رفتگی وجود دارد، در چند منطقه بیشتر شاهد این وقایع هستیم.

نماینده خداآفرین در پاسخ به این سوال که آیا ضرورتی برای تخلیه روستاهای این محدوده تا پایان درگیری‌ها وجود دارد؟ گفت: شدت درگیری‌های اخیر زیاد نیست که نیاز به تخلیه روستاها باشد حتی درگیری‌های شدیدتر از این هم منجر به تخلیه روستاهای مرزی این ناحیه نشده است.

کد خبر 446658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.