ایران خواستار توقف درگیری و آغاز گفت و گو میان باکو و ایروان شد

سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توقف درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان شد و آمادگی ایران را برای استفاده از همه ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس و آغاز گفت وگوها میان طرفین اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده با اشاره به با درگیری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با نگرانی درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را دنبال می‌کند و ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفت وگو میان دو کشور است.

خطیب زاده آمادگی کشور ایران برای استفاده از همه ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس و آغاز گفت و گوها میان طرفین را اعلام کرد.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان صبح امروز (یکشنبه) در حالی از سر گرفته شد که میانجیگران بین‌المللی برای جلوگیری از این درگیری‌ها هیچ تلاش جدی در ماه‌های گذشته از خود نشان ندادند.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر ماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

کد خبر 446644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.