پرسپولیس ۱-۰ السد قطر/ پرواز آل‌کثیر سد قطری را شکست

پرسپولیس با گل دقایق پایانی عیسی آل‌کثیر السد پرستاره را کنار زد و راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و السد قطر از ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه امروز یکشنبه - ۶ مهر ماه - در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند و پس از ۹۰ دقیقه جدال نفس‌گیر، گل عیسی آل‌کثیر در واپسین دقایق شاگردان گل محمدی را روانه مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا کرد.

مرحله یک هشتم نهایی، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد

ورزشگاه: اجوکیشن دوحه

تماشاگر: -

گل‌ها: عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۸۸- برای پرسپولیس)

اخطار: وحید امیری (دقیقه ۶۵- از پرسپولیس) - میلاد سرلک (دقیقه ۸۱- از پرسپولیس) - عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۸۹- از پرسپولیس) - بغداد بونجاح (دقیقه ۹۰+۲ - از السد)

اخراج: سیامک نعمتی (دقیقه ۹۱- از پرسپولیس)

پرسپولیس ایران: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک، احسان پهلوان (۸۴- مهدی عبدی)، بشار رسن (۸۴- امید عالیشاه)، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۹۰+۲ - سید جلال حسینی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

السد قطر: سعد الشعیب، پدرو کوری را، عبدالکریم حسن، تارک سلمان، محمد واد البیاتی (۶۶- حسن الهیادوس)، بغداد بونجاح، گویلرمه دوس سانتوس، بوعلام خوخی، سانتی کازورلا، نام تائه هی، اکرم عفیف‌

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: کو هیونگ جین

شرح بازی:

حساسیت این دیدار باعث شد تا دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کنند. با این حال سرخ‌پوشان بیشتر از السد در هجده قدم حریف دیده می‌شدند. با این حال هر چه از زمان بازی گذشت شاگردان ژاوی پیش کشیده و با پرس سنگین توپ و میدان را در اختیار گرفتند. البته جریان مسابقه به صورت متناوب میان دو تیم تقسیم شده بود و توانست موقعیت‌هایی را ایجاد کنند.

در ادامه بازی آرام‌تر شد اما این قطری‌ها بودند که حاکم میدان بوده ولی دفاع مستحکم سرخ‌ها حملات آن‌ها را خنثی کرد تا دو تیم با تساوی نیمه اول را به پایان ببرند.

در ۴۵ دقیقه دوم شاگردان ژاوی بازی را بهتر آغاز و چند موقعیت ایجاد کردند که البته با هوشمندی مدافعان سرخ‌پوش راه به جایی نبرد. هر چه از زمان بازی گذشت پرسپولیسی‌ها جلوتر آمدند و تا آستانه گشودن دروازه السد پیش رفتند. با این حال دوباره السد بازی را به دست گرفت و دقایق پایانی را برای نماینده ایران ملتهب کرد اما سه تعویض گل محمدی نتیجه داد و سرخ‌ها به ضربه سر آل‌کثیر پا به یک چهارم نهایی آسیا گذاشتند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۸۸- عیسی آل‌کثیر) - کرنر ارسالی امید عالیشاه را آل کثیر در تیر یک قطع و به قلب دروازه السد فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- ارسال پدرو میگوئل به محوطه جریمه در اختیار سانتی کازورلا قرار گرفت و شوت محکمی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که حامد لک با بستن مناسب زاویه، توانست توپ را به خوبی دفع کند.

دقیقه ۱۶- حرکت بشار رسن در منطقه هجده قدم السد و تو سر توپ او با ضربه آرامش همراه بود تا این فرصت مناسب برای گلزنی نماینده ایران از دست برود.

دقیقه ۳۳- سانتر تند و تیز عبدالکریم حسن به روی دروازه پرسپولیس را لک در یک قدمی بونجاح در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۹- کرنر السدی‌ها را مدافعین توپ را دور کردند و در برگشت ضربه بازیکن این تیم با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- حرکت سرخ‌پوشان از سمت چپ خط دفاعی السد با ارسال زمینی تند زمینی بشار رسن به موقعیتی عالی برای آل‌کثیر تبدیل شد و ضربه او به تیک عمودی السد خورد و راهی به دروازه نرفت.

دقیقه ۶۹- پرسپولیسی‌ها دوباره توپ را تند و تیز به روی دروازه آوردند و ضربه وحید امیری باز هم به تیرک خورد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۸۵- السد که از سمت چپ حرکات خطرناکی انجام می‌دادند توپ را به نام تائه هی رسانده و او نیز توپ را با یک چرخش برای گویلر کاشت اما او شوت خود را به هوا زد.

بهترین بازیکن:

عیسی آل‌کثیر- خرید جدید گل محمدی با پروازی بلند قفل دروازه السد را شکست تا یک تنه پرسپولیس را به یک چهارم نهایی بفرستد.

کد خبر 446643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.