واگذاری امور به جوانان راه حل مشکلات کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه حل مشکلات کشور واگذاری امور به جوانان است و در این صورت امید و آینده ایران تضمین می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری امروز_ یکشنبه ۶ مهر_ در مراسم عصر علمی و فرهنگی با تاکید بر ضرورت توجه به جوانان خلاق و نوآور اظهار کرد: جوانان کار و تلاش خستگی ناپذیر و مجاهدانه دارند، بنابراین باید کار اجرایی را به آنان سپرد.

وی تصریح کرد: در همین دوره دو ساله در مجموعه وزارت تعاون با استفاده از جوانان در رده‌های مدیریتی و با احترام به پیشکسوتان و نشاندن آنها در جایگاه رفیع، از نظرات و تجارب آنها در کسوت مشاور عالی بهره گرفتیم.

وزیر تعاون، سپردن امور به جوانان را مورد وفاق تمامی جناح‌های کشور دانست و افزود: در مورد موضوع واگذاری امور به جوانان و اهمیت دادن به نقش و جایگاه آنان، همواره یک وفاق ملی در بین همه جناح‌ها وجود داشته و در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید شده است.

شریعتمداری تاکید کرد: اهمیت دادن به جوانان و جایگاه آنها ضروری است و با توجه به این مهم بدون تردید کشور نجات خواهد یافت.

وزارت تعاون نهاد دولتی متکفل امور اجتماعی کشور است

وی با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی باید احیاگر و پشتیبان این مجموعه باشد، افزود: مجموعه وزارت تعاون، بزرگترین نهاد دولتی متکفل امور اجتماعی کشور است که مشابه دیگری ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این وزارتخانه در حوزه رفاه اجتماعی به خصوص حوزه آسیب‌های اجتماعی دارای وظیفه و مسئولیت‌های حساسی است.

شریعتمداری با اشاره به گستره مخاطبان مجموعه وزارت تعاون، اظهار داشت: جامعه مخاطب این وزارتخانه همه ایرانیان را شامل می‌شود، به گونه‌ای که ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور و سه و نیم میلیون نفر از بازنشستگان مخاطب سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: یک و نیم میلیون نفر از بازنشستگان کشوری که به هر ترتیب با جامعه کار و تولید مرتبط هستند نیز مخاطب این وزارتخانه هستند.

وزیر تعاون بر ضرورت احیای فرهنگ گذشت، ایثار و از خودگذشتگی تاکید کرد و تصریح کرد: باید با تلاش و احیای فرهنگ صدق و صفا، راستگوئی و مذموم کردن دروغ و هتک حیثیت افراد، این مقوله‌ها به جایگاه واقعی خود برگردند.

شریعتمداری با تاکید بر اهمیت اثرگذاری اصحاب علم و اندیشه در فرهنگ جامعه، گفت: جایگاه اصحاب اندیشه را شفقت و مهربانی حکومت‌ها تعیین نمی‌کند بلکه از سوی مردم تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان، علما و صاحبان فکر و اندیشه نباید با تغییر تفکرات سیاسی و جابجا شدن دولت‌ها افول کنند، افزود: حیات یک ملت در استمرار فکر و اندیشه علمی و فرهنگی آن است.

وزیر تعاون با بیان اینکه بسیاری از مؤلفان و اصحاب علم و اندیشه با استفاده از نبوغ، فکر، اندیشه و صفای دل و الهام توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، گفت: صاحبان علم و فرهنگ خواسته‌ای جز قدرشناسی از سوی حکومت‌ها ندارند.

کد خبر 446627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.