شریعتی نیا: تأمین حقابه زاینده‌رود وظیفه دولت است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تأمین حقابه زاینده رود را وظیفه دولت می‌دانیم هرچند پیگیری‌هایی از سوی استانداری انجام شده اما باید دید در آینده این مهم به کجا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا امروز (یکشنبه) در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان روزهای سختی را می‌گذارند، از طرفی شرایط حاد بیماری کرونا و از طرف دیگر بسته شدن دریچه‌های سد زاینده رود؛ تأمین آب آشامیدنی مردم شرایط سختی را برای این شهر رقم زده و یقیناً قطع شدن جریان زاینده رود و مرگ جانوران آبزی ضربه سختی را به اکوسیستم شهر خواهد زد.

وی با بیان اینکه از لحاظ روانی وقتی مردم زاینده رود را بدون آب می‌بینند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند، افزود: با نبود آب گذران زندگی برای کشاورزان اصفهان دشوار می‌شود و با اینکه گفته می‌شود ذخایر پشت سد خیلی کمتر از سطح مورد انتظار است و باید زاینده رود بسته شود اما جاری نبودن آب نیز ما را با مشکلات دیگری مواجه خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت بحرانی زاینده رود تصریح کرد: همه کارشناسان آب و دلسوزان زیست محیطی حال زاینده رود را فرابحرانی می‌دانند و با توجه به توضیحاتی که داده شد باید فکری برای این رود زاینده کرد.

وی با یادآوری هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: استان اصفهان ۲۳ هزار شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم میهن کرده و دقیقاً باید برای نظام چه کار می‌کرد تا نگاه شایسته‌تری به این شهر و استان شود؟ در واقع انتظار داریم نگاه حمایتی به این استان باشد و مسائل حیاتی آن از سوی دولتمردان مورد توجه باشد.

شریعتی‌نیا افزود: تأمین حقابه زاینده رود را وظیفه دولت می‌دانیم هرچند پیگیری‌هایی از سوی استانداری انجام شده اما باید دید در آینده این مهم به کجا می‌رسد.

کد خبر 446623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.